تربچه یکی از سبزیجاتی است که مورد علاقه بسیاری از افراد است و در انواع مختلفی موجود می باشد. خواص درمانی و فواید بسیاری برای سلامتی در این گیاه موجود است.

ویتامین C

استفاده از تربچه بعنوان میان وعده بطور روزانه به شما کمک می کند تا ویتامین C مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید. تربچه ها براساس سایزی که دارند حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند.نصف فنجان تربچه حاوی 8.6 میلی گرم از این ویتامین است که 14 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند. ویتامین C در بدن به بازسازی بافت ها ، رگ های خونی و حفظ سلامت استخوان و دندان کمک می کند. این ویتامین آنتی اکسیدانی است که با آسیب های سلولی که می تواند منجر به سرطان گردد مبارزه می کند. ویتامین C محلول در آب در بدن ذخیره نمی شود و شما باید آن را بطور روزانه جایگزین کنید.

فیبر

نصف فنجان تربچه حاوی 1 گرم فیبر است که زیاد بنظر نمی رسد و حدود 4% از نیاز روزانه شما را تامین می کند و بهترین شیوه مصرف آن تکه کردن تربچه ها و مصرف آن در سالاد سبز است. اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی ، دیورتیکولیت و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

محافظت از ابتلا به سرطان

تربچه حاوی یک گروه از ترکیبات به نام ایزوتیوسیانات است که نشان داده شده در برابر برخی از سرطان ها موثر بوده و محققان قسمت های مختلف این گیاه را در برابر سلول های سرطانی انسان مورد آزمایش قرار داده اند. ترکیبات موجود در تربچه و ریشه آن در مرگ سلول های سرطانی موثر است.

رژیم غذایی مناسب

با وجود فواید سلامتی بسیاری از افراد ممکن است از اضافه کردن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی خود خودداری کنند زیرا ممکن است فرآیند کاهش وزن آنها را با مشکل مواجه سازد. نصف فنجان برش های تربچه حاوی 9 کالری و 2 گرم کربوهیدرات است و همچنین این گیاه حاوی ویتامین C ، فولات ، ویتامین B و ویتامین K بعلاوه مواد معدنی ضروری نظیر پتاسیم ، منگنز ، منیزیم کلسیم ، آهن ، فسفر ، سدیم ، مس و روی است. تربچه را می توان بصورت خام و یا پخته در سوپ و خورش استفاده کرد.