frozen-yogurtمه شو: چنانچه به شیر آلرژی دارید و یا لاکتوز آن را نمی توانید تحمل کنید، از ماست استفاده نمایید. ماست نسبت به شیر دارای مواد مغذی تری است و سریعتر نیز هضم می گردد.

1- سلامت استخوان و دندان:

ماست منبع فوق العاده کلسیم می باشد و به همین دلیل، باعث محکم شدن استخوانها در کودکان و بزرگسالان می شود.

2- پایین آورنده کلسترول خون:

ماست جلوی کلسترول بد را می گیرد، آن را کاهش می دهد و مانع بیماری های قلبی می گردد.

3- افزایش جذب مواد معدنی:

اسید لاکتیک موجود در ماست، جذب مواد معدنی را در بدن افزایش می دهد و مشکلات جذب روده ای در کودکان را نیز رفع می کند.

فواید زیبایی ماست:

1- با استفاده منظم از ماست برای صورت و سایر نواحی آسیب دیده، عفونت های پوستی از بین می روند. در واقع، ماست با عوامل عفونت مبارزه کرده و باعث پاکسازی پوست می گردد.

2- ماست به دلیل داشتن "روی"، آفتاب سوختگی ها را درمان می کند. کافیست ماست را به طور مستقیم روی پوست خود قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه ای می توانید پوست خود را بشویید.

3- برای دادن رطوبت طبیعی به موهای خود، از ماست استفاده نمایید. ماست، موهای خشک و مرده را به موهایی درخشان و شاداب تبدیل می کند. علاوه بر این، باعث کاهش تقسیم و چند قسمتی شدن انتهای مو می گردد.

4- اگر پای شما خشک و خشن شده است، کمی ماست را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و بر روی آن بگذارید. پس از 20 دقیقه می توانید پاهای خود را بشویید و خشک نمایید.

5- ماست از بین برنده لکه های قهوه ای می باشد و می تواند حلقه های سیاه دور چشم را نیز، بهبود بخشد. از سویی با آکنه مبارزه می کند و جای زخم و بقایای جوش و آکنه را نیز کاهش می دهد.