اکثر افراد معتقدند که گریپ فروت میوه ای لذیذ و خوشمزه است اما بسیاری از ما در مورد خواص درمانی آن برای مو اطلاعاتی نداریم. گریپ فروت جز مرکباتی است که باعث تازگی و سلامتی بدن ، مو و پوست شما می شود. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و مزایای دارویی بسیاری دارد.

اسانس و یا روغن گزیپ فروت از پوست میوه تهیه می شود که به رنگ زرد است و قوام آن مانند آب است.پس بدون شک با روغن دانه گریپ فروت که از داخل دانه این گیاه تولید می شود متفاوت است.

مزایای روغن پوست گریپ فروت برای مو

ـ موهای سالم : ماساژ مو با روغن گریپ فروت یک روش آسان برای داشتن موهای سالم و رشد دوباره مو است.علاوه بر این استفاده از این روغن سبب درخشان شدن تارهای مو می شود. همچنین می توانید با مخلوط کردن آب گریپ فروت تازه و یا اسانس آن با پرتقال ، لیمو ومریم گلی یک ماسک خانگی تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.ماسک را به سر خود بمالید و بگذارید تا 30 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. با این کار پوست سر شما پاک می شود و شادابی و طراوت به موهای شما بازمیگردد.

ـ رفع کننده بوی بد مو : پر کردن یک بطری اسپری با چند اونس آب و چند قطره از روغن گریپ فروت ضروری می باشد.بعد از شامپو کردن و خشک کردن موها این مخلوط را به مو و کف سر خود اسپری کنید.این روغن عطر تازه و شیرین به موهای شما می دهد.

ـ پاک کننده مو : این یک پاک کننده آسان است که با حذف تمام گرد و خاک ها همراه است و باعث از بین رفتن نمک و کلر موجود می شود. نصف فنجان نوشابه را با 4/1 فنجان آب گریپ فروت ، 4/1 فنجان آب پرتقال ، 4/1 فنجان آب لیمو و 2 قطره روغن مریم گلی مخلوط نمایید. این مخلوط را درون اسپری بریزید سپس موهای خود را خیس نمایید و مخلوط را بطور کامل به آن اسپری کنید. موهایتان را شانه بزنید و بگذارید مخلوط حدود 5 دقیقه بر روی سرتان باقی بماند. پس از گذشت آن زمان موهای خود را با شامپو بشویید. تکرار این فرآیند هر دو هفته و برای موهای خشک و آسیب دیده هر سه هفته توصیه می شود.

ـ مبارزه با شوره سر : اسانس و یا روغن پوست گریپ فروت برای درمان شوره سر و رشد فولیکول های سالم توصیه می شود.

ـ درخشندگی مو : چند قطره از اسانس گریپ فروت را به شامپوی خود اضافه نمایید تا موهایی براق و درخشان داشته باشید.