به روش های آزمون و خطا نمی توان از پوست مراقبت کرد. مطمئن شوید که قبل از اینکه آن را به یک روال مراقبت از پوست برای خود تبدیل کنید ، محصول قابل اعتمادی را انتخاب کنید. می توانید با دنبال نمودن مقاله روبرو از روغن چای سبز برای پوست خود استفاده کنید و از فواید آن آگاهی یابید.

روغن چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی به پوست درخشش خاصی می بخشد. با مجموعه ای از محصولات پوست و زیبایی که در بازار موجود است ، دنبال نمودن یک رژیم مراقبت از پوست مناسب برای افراد ضروری می باشد. با این حال با توجه به کمبود وقت و انرژی افراد بیشتر سعی در انتخاب محصولات طبیعی دارند که روغن چای سبز یکی از این محصولات طبیعی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

فواید روغن چای سبز

ـ مزیت آروماتراپی : روغن چای سبز یکی از روغن های مشهور است که در مراکز درمانی برای ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد. با بذر روغن چای سبز پوست شما مجدد درخشندگی از دست رفته خود را به دلیل خستگی ، ساییدگی ، پارگی یا ترک بدن به دست می آورد.

ـ جوان سازی پوست : روغن چای سبز به بازگرداندن طراوت پوست و حالت انعطاف پذیر و نرم آن معروف است. پوستی که در معرض محیط های خشن ، آلودگی ، استرس و یا گرما قرار دارد ، می تواند درخشش خود را از دست بدهد که این روغن به بازگرداندن این زیبایی کمک می کند. هنگامی که در مراقبت از پوست خود ، از روغن چای سبز استفاده می کنید بافت نرم و اصلی به آن بازمیگردد و پوستی زیبا خواهید داشت.

ـ ایجاد تعادل در رطوبت : پوست شما ممکن است با مشکل عدم تعادل در رطوبت مواجه باشد. وقتی که پوست شما یکی از این دو نوع چرب و یا خشک بشمار می آید پس مسلما سطح رطوبت موجود در پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. پوست شما ممکن است به علت وجود آکنه ، جوش های سرسیاه یا سرسفید آسیب پذیر و لکه دار شود. روغن چای سبز ، رطوبت را به مقدار کافی در پوست شما نگه می دارد که این امر مانع از ایجاد شکستگی ها و آکنه و ... می شود.

ـ درمان پوست آسیب دیده : زمانیکه پوست شما به دلیل آفتاب گرفتن قهوه ای می شود ، یا در معرض نور خورشید و یا حرارت کک و مک در آن نمایان می شود ، لکه هایی خشک و سیاه بر روی آن ایجاد می شوند و آکنه بر روی پوست شما به وجود می آید ، با استفاده از روغن چای سبز می توانید بر این مشکلات پوستی غلبه کنید و پوستی زیبا داشته باشید. علت آن خاصیت آنتی اکسیدانی روغن چای سبز است و EECG یک آنتی اکسیدان قوی و مفید برای پوست بشمار می آید.

ـ مبارزه با پیری : با وجود استرس ، عادات غذایی ناسالم ، الگوهای خواب آشفته نشانه هایی از پیری نظیر چین و چروک ، افتادگی پوست ، لکه های تیره ، تکه تکه و ناهموار شدن پوست و حلقه های تیره رنگ نمایان می شوند. روغن چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که به اصلاح پوست و جوان سازی آن کمک می کند.

ـ محو نمودن آکنه : اگر پوست شما مستعد آکنه است ، روغن چای سبز به عنوان یک کاتالیزور برای چلوگیری از ایجاد آکنه عمل می کند. همچنین بعنوان یک پاک کننده عمل می کند و سبب کاهش پیدایش لکه های موجود می شود. فایده اصلی این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که سبب تغییر در اندازه منافذ پوست شده در نتیجه ترمیم پوست را بدنبال خواهد داشت.

ـ تقویت پوست سر : اگر شما از شوره سر و خارش پوست کف سر رنج می برید می توانید از شامپوی حاوی روغن چای سبز استفاده نمایید که برای شوره سر ، پوسته پوسته شدن و چربی کف سر مفید است بعلاوه ریزش مو و زخم پوست سر را کاهش می دهد. روغن چای سبز به شدت به مبارزه با ریزش مو می پردازد و سبب افزایش رویش آن می شود.

ـ مبارزه با اختلالات پوستی : چای سبز به از بین بردن اختلالات پوستی همانند زگیل ، پسوریازیس و روزاسه مشهور است. اگر پوست خشن ، ملتهب و تکه تکه باشد روغن چای سبز به کنترل رشد نامطلوب سلول های پوست و در نتیجه ترمیم سلول های پوستی می پردازد.

با این فواید چای سبز برای پوست می توان نتیجه گرفت که روغن چای سبز برای جوان سازی و درخشندگی پوست مفید است.