روغن نارگیل به دلیل عوارض جانبی تقریبا صفر و فواید زیاد ،طرفداران بسیاری دارد. این روغن سرشار از چربی های مفید است که انرژی لازم برای بدن را فراهم و با میکروب ها مبارزه می کند. روغن نارگیل برای آشپزی نیز مفید است و حتی بوی بسیار مطبوعی دارد. اما، آیا می دانستید استفاده از روغن نارگیل برای پوست نیز مفید است؟

نه تنها مصرف روغن نارگیل بر روی پوست به روش طبیعی سموم را که در محصولات کارخانه ای داروخانه ها وجود دارد از بین می برد ، بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. به دلیل جرم مولکولی کم و پیوند مستحکم با پروتئین ، روغن نارگیل می تواند به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کند که محصولات عادی چنین توانایی ندارند.

با شناخت دقیق تر خواص روغن نارگیل متوجه جادویی بودن آن برای پوست خواهید شد و استفاده مداوم از آن را در برنامه روزانه خود قرار خواهید داد. چگونه می توان از روغن نارگیل روی پوست استفاده کرد

استفاده از مواد شیمیایی با رایحه های مصنوعی را فراموش کنید و محصولی مخصوص به خودتان بسازید. مواد لازم برای تهیه کرم خانگی بدن شامل کره روغن قلم ، روغن نارگیل ، روغن جوجوبا و سایر روغن هایی که از نظر شما ضروری است، می باشد و برای پوست بسیار مفید است. مقدار زیادی از این ترکیب را بعد از حمام روی پوست بمالید تا پوست شما برای همیشه مرطوب بماند.

چرا روغن نارگیل تا این اندازه برای بدن مفید است؟ در درجه اول به دلیل وجود چربی های مفید، به مرطوب ماندن پوست کمک می کند. این چربی ها به پوست ظاهری سلامت و صاف می بخشد.

شیر نارگیل و شکر نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید تا علاوه بر مرطوب کننده ، لایه برداری طبیعی برای خود بسازید. فراموش نکنید که از لایه بردار تنها چند بار در هفته استفاده نمایید.

اگر پوست شما به شدت خشک است ، روغن نارگیل به تنهایی یکی از بهترین راه کارها برای از بین بردن خشکی پوست بشمار می رود. روغن نارگیل را میان دست ها بمالید تا گرم شود و بعد مانند لوسیون بدن از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید پوست نقاطی از بدن مانند زانو و آرنج خشک تر است. استفاده از روغن نارگیل روی پوستی که با پوشک حساس و قرمز شده مفید است زیرا مصرف مداوم این روغن درد را کم کرده و خارش و قرمزی را از بین می برد.

اگر شستن ظرف و انجام کارهای خانه پوست دست شما را خشک می کند، روغن نارگیل راه حل مشکل شماست. همیشه یک شیشه روغن نارگیل در کنار سینک ظرفشویی داشته باشید. اگر روغن نارگیل را به دستها بمالید و دستکش بپوشید ، پوست دست سریع تر نرم و مرطوب می شود.

خواص ضد میکروب و مرطوب کنندگی روغن نارگیل ، آن را به بهترین پاک کننده طبیعی صورت تبدیل کرده است.

اگر استفاده از دئودورانت های موجود در بازار برای پوست شما حساسیت ایجاد می کند ،روغن نارگیل را امتحان کنید.

می توانید از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید بدون آنکه نگران ایجاد حساسیت در پوست اطراف چشم باشید. علاوه بر این با استفاده از این روغن پوست دور چشم رطوبت لازم را به دست آورده و در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

مخلوط روغن نارگیل و روغن های ضروری مورد علاقه شما ، ترکیب مناسبی برای ماساژ بوجود می آورد.

می توانید از روغن نارگیل به عنوان کرم شب استفاده کنید. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید ، سعی کنید مقدار کمتری روغن نارگیل به صورت خود بزنید. اگر از روغن نارگیل به عنوان کرم روز استفاده می کنید ، آن را با ضد آفتاب مخلوط نمایید.

استفاده از روغن نارگیل برای مو و پوست سر ، باعث درخشندگی موها شده و شوره سر را از بین می برد. اگر ساقه موهای شما خشک است ، می تواننید آن را با روغن نارگیل ماساژ دهید