روغن شاهدانه ، به عنوان یکی از مغذی ترین روغن های درمانی ، برای پوست فواید زیادی دارد. این روغن صورت را پر تر می نماید ، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و فعالیت مهمترین آنتی اکسیدان ها را در این ناحیه افزایش می دهد ، به همین ترتیب نیز زیبای پوست را تامین می نماید.

اما فواید این روغن به همین موارد ختم نمی شود. افراد با پوست چرب و منافذ گرفته و آلوده که از این روغن استفاده کرده اند ، به معجزه ی آن قسم می خورند . زیرا این روغن بدون افزایش چربی و ایجاد مشکل ، پوست را مرطوب و زیبا نگه می دارد. پوست های حساس هم می توانند از این روغن ملایم بهره ببرند . بنابراین روغن شاهدانه برای انواع مختلف پوست مناسب به نظر می رسد. برخی حتی از این روغن به عنوان نرم کننده ی مو ، بدون آنکه عوارضی در پی داشته باشد ، استفاده می کنند.

اگر بدنبال روغنی جدید هستید که تمام جوانب زیبایی پوست را تامین نماید ، روغن شاهدانه را امتحان کنید .

روغن شاهدانه چیست روغن شاهدانه از دانه ی گیاهی به همین نام و از دسته ی گیاهان غالیس گرفته می شود . حتما نام این گیاه شما را به یاد نوعی از مواد مخدر می اندازد . اما نوعی از گیاه که برای تهیه مواد مخدر از آن استفاده می شود میزان بسیار بسیار بالاتری از خواص روانگردان دارد .

اما در شاهدانه های متداول که در بازار یافت می شوند ، مواد روانگردانی وجود ندارد ، در واقع شاهدانه حاوی CBD می باشد که خواص روانگردان را از بین می برد . از گیاه شاهدانه برای قرن های متمادی برای ساخت طناب ، لباس ، غذا ، کاغذ ، عایق ، پارچه و غیره استفاده می شد.

روغن شاهدانه فشار سرد ، رنگ سبز تیره یا روشن و طعمی آجیل مانند دارد . در روغن های تصفیه شده مواد مغذی کمی یافت می شود . اما مثل دیگر روغن ها ، روغن شاهدانه ی فشار سرد بهترین نوع آن است .

چگونگی تاثیر روغن شاهدانه بر سلامت پوست همانطور که گفته شد ، روغن شاهدانه سرشار از موادی است که پوست از آنها تغذیه می کند . در این قسمت بخشی از فواید این روغن برای پوست را مطرح می کنیم : پوست خسته و خشک را پر تر نشان می دهد : این روغن پوست را بازسازی می کند و ظاهری جوان به پوست می بخشد. رطوبت طولانی مدت به پوست می بخشد : اگر پوست شما در نیمه ی روز خشک و بی روح می شود ، احتمالا این روغن برای حل مشکل مفید خواهد بود . استفاده منظم و طولانی مدت از روغن شاهدانه به پوست قابلیت حفظ رطوبت را می دهد. چربی پوست را تنظیم می نماید : از آنجایی که منافذ پوست را نمی بندد ، مرطوب کننده ای مناسب برای پوست چرب و با منافذ زیاد محسوب می شود.

اثر آرامبخشی برای پوست دارد :برخی از حساسیت های موقت پوستی با روغن شاهدانه قابل درمان است . رطوبت موجود در این روغن با قرمزی و خارش پوست مبارزه می کند و آن را از بین می برد .

به کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند : روغن شاهدانه از پوست در برابرعوامل مخرب محیطی حفاظت می نماید و از این طریق میزان چین و چروک روی پوست صورت را نیز کاهش می دهد .

برای تمام انواع پوست مناسب است : شاید پوست شما چرب و با منافذی باز باشد ، شاید هم خشکی بی اندازه ی پوست را تجربه می کنید . روغن شاهدانه میزان مناسبی از رطوبت را با توجه به پوست شما فراهم می آورد .