در دنیای امروزی ما اینکه بخواهی شب چند ساعت بیشتر بیدار بمانی ، عادی است اما فراموش نکنید زمانیکه بدن شما بعلت کم خوابی قدرت و توانایی خود را از دست می دهد ، چهره شما خشن تر بنظر می رسد. افرادی که حداقل 8 ساعت در روز می خوابند چهره تازه و جذاب تری خواهند داشت. تحقیقات نشان می دهد که استراحت کافی سبب می شود که دیگران نیز شما را با چهره ای شاداب بشناسند.

اگر خواهان داشتن پوستی سالم و جوان هستید ، فراموش نکنید که به روزی 7 تا 9 ساعت خواب نیازمند هستید و این آسانترین کاری است که می توانید انجام دهید. با داشتن خواب کافی چهره ای جوان ، کاهش وزن و احساس خوشی را تجربه کنید. با داشتن خواب راحت می توانید به مزایای زیبایی زیر دست یابید.

ـ خواب بصورت معجزه آسایی نمی تواند چین و چروک های عمیق صورت شما را از بین ببرد اما مطمئنا می تواند روند پیری پوستتان را کاهش دهد. در مدت زمانیکه خواب هستید بدن شما کلاژن های جدید ـ پروتئین هایی که پوست را قوی و الاستیک نگه می دارند ـ تولید می کند.

ـ آیا از کرم رتینول یا رتینوئیک اسید استفاده می کنید؟ اثرات معجزه آسای این کرم ها در شب اتفاق می افتد. آنها در روز و در نور خورشید پایدار نیستند در نتیجه اثرات آنها در روز همانند شب نیست. از آنجاییکه جریان خون در اواخر شب افزایش می یابد ، هر کرم یا لوسیونی که استفاده می کنید بسرعت جذب می شود.

ـ بدن شما در حین خواب تمام مایعات را بخود جذب می کند که این امر باعث می شود که خطوط و چین و چروک ها کمتر قابل مشاهده باشند و پوست شما درخشش بیشتری خواهد داشت. اگر که پف زیر چشم بطور ارثی در خانواده شما مشاهده می شود خواب کافی سبب کاهش آنها می شود.

ـ اگر مبتلا به بیماری هایی نظیر اگزما ، روزاسه و آکنه هستید ، استراحت با چشمانی بسته می تواند بشما کمک کند. بسیاری از اختلالات پوستی نیز به رابطه ذهن و بدن بازمیگردد و این مشکلات پوستی به علت استرس ایجاد می شود که با خواب کافی می توانید آرامش را به بدن خود بازگردانید.

ـ در طول روز پوست شما استرس های گوناگونی نظیر آلودگی ، اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید را تحمل می کند پس زمانیکه شما خواب هستید پوست شما شروع به ترمیم می کند. استراحت خوب شبانه اجازه می دهد تا جریان خون اکسیژن را به سلولها برساند بطوریکه آنها شروع به ترمیم پوست نمایند. حتی بریدگی و کبودی نیز بعد از خواب شبانه سریعتر درمان می شود.