با ورزش کردن و گاهی اوقات کوچکترین جنبش بهترین گام را در مسیر تناسب اندام خود برمی دارید و در رابطه با حرکت پلانک نیز همینطور است.برای انجام این حرکت بدن خود ( قسمت تنه ) را دور از زمین نگه می دارید و مطمئن شوید که بدن شما در یک خط مستقیم قرار گرفته است.

این حرکت بنظر آسان می رسد اما فواید بسیاری برای بدن دارد.در حرکت پلانک بیشترین تمرکز بر روی قدرت و استقامت عضلات شکم و پشت است.می توانید برای شدت بخشیدن به آن حرکاتی را به آن اضافه کنید البته فراموش نکنید که برای این کار با مربی خود مشورت کنید.

در این مقاله برخی از فواید حرکت پلانک را به شما معرفی خواهیم کرد. در این ورزش گروههای عضلانی گوناگونی درگیر هستند و بدون شک اضافه کردن آن به برنامه ورزشی فواید بسیاری برای بدن فرد خواهد داشت.

محکم شدن عضلات شکم

با انجام این حرکت ورزشی عضلات درونی شکم شما تقویت می شوند و بدون شک در ابتدای کار عضلات این ناحیه دردناک خواهند بود. اما پس از مدتی عضلات ناحیه شکم قوی شده و در قسمت میانی سفت می شوند.بخاطر داشته باشید که اگر می خواهید سیکس پک داشته باشید باید چربی های اضافه را آب کنید.

کاهش درد پشت

پلانک برای درد پشت بسیار مفید است زیرا باعث تقویت عضلات این ناحیه شده که در صورت قوی شدن عضلات درد ناحیه پشت نیز کاهش می یابد. با انجام این حرکت عضلات فوقانی پشت بیشتر از سایرین درگیر هستند. حرکت پلانک به کمترین جنبش نیاز دارد به همین دلیل یک ورزش عالی برای تقویت هسته مرکزی ناحیه شکم و کاهش درد عضلات پشت است. انعطاف پذیری

درحالی که با انجام این ورزش عضلات قوی خواهید داشت همچنین انعطاف پذیری در عضلات گروه خلفی افزایش می یابد.عضلات اطراف شانه ، ترقوه و کتف کشش بیشتری خواهند داشت و قسمت همسترینگ ، قوس پا و انگشتان شما نیز کشیدگی خواهند داشت.برای افزایش کشش در حالت پلانک خود را به عقب و جلو بکشید که در اینصورت انعطاف پذیری شما افزایش خواهد یافت. بهبود خلق و خو

انجام روزانه ورزش این پتانسیل را دارد که خلق و خوی شما را بهبود بخشد و پلانک هم استثنا بشمار نمی آید.پلانک به کشش عضلات کمک می کند و در نهایت شما عضلاتی سفت خواهید داشت.