اگر در تلاش برای شکل دادن به قسمت پایین بدن خود ، افزایش بافت عضلانی ، گسترش قدرت و انعطاف پذیری باسن هستید ، با کمک این حرکت ورزشی می توانید به این اهداف دست یابید. با چند حرکت ساده و متنوع می توانید تناسب اندام داشته باشید. حرکت لانژ در دو سطح مبتدی و پیشرفته به کار می رود.

تقویت باسن و پاها

با توجه به مطالعات صورت گرفته یکی از تمرینات موثر برای پایین تنه لانژ است. این حرکت باعث تقویت عضلات چهارسر و همسترینگ می شود که تقویت این گروه عضلانی بزرگ سبب می شود سوخت و ساز بدن افزایش یابد که اگر هدف شما کاهش وزن است می تواند بسیار موثر باشد. زمانی که چربی اضافی پایین تنه کاهش می یابد ، حرکت لانژ به شما کمک می کند در شکل دهی و سفت شدن عضلات پا.

بهبود قدرت تمرکز

باور کنید یا خیر انجام حرکت لانژ باعث بهبود تمرکز شما می شود. زیرا هنگام انجام لانژ ماهیچه های اصلی شما و عقب و جلوی شکم درگیر هستند و باید با تعامل یکدیگر بدن را راست و متعادل نگه دارند که در راستای باسن حرکت انجام گیرد. عدم تمرکز در انجام این حرکت می تواند باعث آسیب نواحی درگیر شود.

بهبود انعطاف پذیری باسن

لانژ می تواند انعطاف پذیری فلکسورهای ران ، که عضلات شما را با استفاده از خم شدن یا خم کردن پاها در باسن بهبود بخشد.اغلبا عضلات درگیر در این حرکت ورزشی نادیده گرفته می شوند و اگر شما شیوه ی زندگی بدون تحرکی دارید عمدتا با کمردرد و ناراحتی در این نواحی مواجه خواهید بود. زمانی که این حرکت را انجام می دهید ، مجبور می شوید که فلکسورهای ران خود را کشش دهید. اگر زانوی شما کمی با زمین تماس پیدا کند و کمی از باسن به سمت جلو خم شود شما واقعا یک کشش ران خوب را تجربه خواهید کرد.

نکات مهم

قبل از انجام حرکات لانژ جانبی و معکوس دقیقا ان را در کنار مربی خود انجام دهید یا از او بخواهید ابتدا این حرکت را انجام دهد تا از درستی انجام آن مطمئن شوید بدین شکل نتایج مطلوب و خطر ابتلا به صدمات به حداقل خواهد رسید. در طول انجام حرکت لگن را به جلو خم می کنید اما باید پشت خود را صاف نگه دارید. همچنین زانوی شما نباید جلوتر از پا قرار بگیرد زیرا در این حرکت زانو خم است و باید موازی با مچ پا باشد.