mahsho m5

مه شو: در این مقاله به فواید بی شمار انبه برای سلامت و زیبایی بدن اشاره خواهیم کرد:

1- مبارزه با سرطان:

براساس تحقیقات، انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بدن را در مقابل سرطان های گوناگون مانند سرطان خون، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات حفاظت می کند.

2- کاهش کلسترول:

انبه حاوی سطوح بالایی از پکتین، ویتامین C و فیبر می باشد که به کاهش سطح کلسترول خون، به خصوص کلسترول بد (LDL) کمک می کند.

3- کنترل دیابت:

عصاره تهیه شده از جوشانده برگ های انبه، یک درمان خانگی کاهش سطح انسولین خون به شمار می رود. مصرف میوه انبه نیز به کاهش سطح انسولین خون کمک می کند.

mahsho m1

4- پیشگیری از گرمازدگی:

آب انبه سبز به همراه آب و مواد شیرین کننده مانند کمی شکر موجب می شود درجه بدن در فصل تابستان پایین بیاید و در نتیجه بدن خنک شده و گرمازدگی رخ نخواهد داد.

5- حفظ حالت قلیایی بدن:

انبه حاوی اسید تارتاریک

، اسد مالیک و اسید سیتریک می باشد که به کمک آنها، ذخایر قلیایی بدن را حفظ می کند.

6- تقویت سیستم ایمنی بدن:

انبه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های A و C، انواع کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

mahsho m3

7- روشن کننده پوست و از بین برنده آکنه:

انبه سرشار از بتاکاروتنی است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A ماده غذایی است که باعث بهبود تیرگی پوست شده و در از بین بردن آکنه بسیار مؤثر می باشد. این میوه فوق العاده می تواند مانند ماسک بر قسمت بیرونی پوست مورد استفاده قرار گیرد. انبه برای از بین بردن جوش، روشن کردن پوست و بستن منافذ بزرگ پوست بسیار عالی است.
8- حفاظت از چشم
یک فنجان انبه 25٪ از ویتامین A مورد نیاز روزانه بدن را فراهم می سازد. ویتامین A مانع از خشکی چشم و شب کوری شده و بینایی چشم را بهبود می بخشد.