غذاها را بدون هیچ تناسبی یا ترکیبات صحیحی، میل نکنید

همچنان دریافته ایم که وقتی غذاها را بدون هیچ تناسبی یا ترکیبات صحیحی بخوریم عمل تخمیری که از الکل حاصله در دستگاه گوارش ما حاصل می شود درست همان شرایطی را در بدن به وجود می آورد که نوشیدن الکل . حتی میزان آسیب رسانیش به کبد به همان اندازه است.

اصول ترکیب صحیح مواد غذایی بیان کننده این موضوع است: ما نمی خواهیم انرژی مان را تلف کنیم. نمی خواهیم غذایی که می خوریم فاسد بشود و 8 ساعت در معده مان بماند و روده هایمان را بیشتر از 20 ساعت به عذاب بیاورد. آنچه که ما واقعا می خواهیم این است که غذایمان درست وارد معده شود، تقریبا 3 ساعت آنجا بماند بدون این که بگندد، تخمیر شود، نه گازی و نه نفخی تولید کند، نه ترش کنیم و نه سوء هضم اسیدی تولید کند که احتیاج به دارو داشته باشیم.

می خواهیم غذا سریع و موثر از روده هایمان بگذرد. تنها راهش این است که فقط یک غذای آب گرفته در یک زمان بخورید نه دو تا !

خوردن دو غذای آب گرفته به طور همزمان باعث می شود که غذا در معده فاسد شود و غذای فاسد نمی تواند هضم شود! ترکیب اشتباه مواد غذایی شدیدا چرخه های جذب و دفع را مختل می کند.

برای بر نخوردن به این مشکل واقعی راهی بسیار آسان وجود دارد. اگر می خواهید استیک یا تکه ای مرغ یا ماهی بخورید، هیچ مانعی ندارد.

اگر خواستید هر غذای گوشتی دیگری بخورید، یادتان باشد که یک غذای آب گرفته را برای این وعده غذا خورده اید. یعنی این که همزمان با یک غذای دیگر نمی توانید غذای آب گرفته دیگری هم داشته باشید. نه سیب زمینی، نه برنج، نه ماکارونی، پنیر و نان هم نمی توانید با آن بخورید. همراه آن فقط باید مواد غذایی آب دار خورده شود. به عبارت دیگر همراه استیک کمی سبزیجات مثل براکلی یا کدو میل کنید و یا هر صیفی دیگری که دوست دارید می توانید بخورید. فراموش نکنید که صیفی ها برای هضم احتیاج به مایع هضم کننده مخصوصی ندارند.

آنها با حد متوسط اسید یا باز در هم شکسته می شوند. لازم به تذکر است که شما می توانید سبزیجات و صیفی ها را کمی بخارپز کنید یا با شعله کم کمی سرخ کنید یا تفت دهید یا هر جور دیگری که دوست دارید بخورید ولی به خاطر بسپارید که هر چه بیشتر آنها را بپزید بیشتر آب و حیات را از آن گرفته اید. صیفی ها و سبزیجات را آماده کنید و همراه استیک و صیفی ها یک سالاد عالی و مفصل میل کنید. اگر به این شکل غذا بخورید دیگر گرسنه نمی شوید. حتما نه!