غذاهای طبیعی را بیشتر بشناسید و بد استفاده نکنید.

وقتی کسی بخواهد در برنامه غذائی از غذاهای طبیعی استفاده کند باید غذاهای غیرطبیعی نظیر نان سفید، شکر سفید، سودا، کوکا، کیک، مواد قندی و چربی را از غذای خود حذف کند و بجای آنها بیشتر از نان سبوس دار، آب میوه، بادام، فندق، گردو ، آلو و زردآلوی خشک شده، خرما، کشمش، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، پسته، شکر سرخ، مخصوصاً سبزیجات، کلم، میوه ها از هر نوع و آب میوه جات در حد متعادل نماید. اگرچه من مخالف میوه های خشک شده نیستم و آنها را بهداشتی میدانم، بشرط آنکه با مواد شیمیایی خشک نشود و نمک در حداقل بدان اضافه گردد.

نکته جالب توجه آنکه بد استفاده کردن از مواد طبیعی فوق بجای آنکه شما را لاغر کند و یا حداقل وزن شما را کنترل نماید، بعد از چندی متوجه می شوید که اضافه وزن پیدا کرده اید!

حال ابتداء نظری به میزان کالری های مواد طبیعی بیفکنید تا بیشتر آنها را بشناسید.

تعداد 4 عدد آلوی خشک شده معادل 80 کالری دارد.

تعداد 4 عدد انجیر خشک شده معادل 160 کالری دارد.

تعداد 4 عدد خرما خشک شده معادل 80 کالری دارد.

تعداد 10 عدد گردو خشک شده معادل 264 کالری دارد.

مقدار یک فنجان زردآلو خشک شده معادل 170کالری دارد.

مقدار یک مشت تخمه آفتابگردان معادل 80 کالری دارد.

مقدار یک ورقه آناناس معادل 180 کالری دارد.

آجیل ها علاوه بر میزان کالری ، دارای مقدار زیادی روغن هستند و نباید در خوردن آن اسراف نمود. در موقعیکه جلو تلویزیون می نشینید و کاسه ای پر از آجیل میل می کنید، به جدول توجه داشته باشید که چقدر کالری به غذای روزانه اضافه کرده اید. توصیه من آنست که سعی کنید از آجیل های بدون نمک استفاده کنید، زیرا علاوه بر مضرات آن نمک شما را بیشتر تشنه می کند و اشتها را تحریک می کند. راستی امشب در مقابل تلویزیون با خوردن تنفلات چند کالری به غذای روزانه خود اضافه کردید؟ و آیا بعد از خوردن سه وعده غذای کامل روزانه نیازی به آنهمه کالری ناخواسته داشتید ؟