healthy6

غذاهای طبیعی ، یا همان میوه ها وسبزی ها ی خوراکی مانند کاهو ، هویج ، سیب ، موز ، خرما وهر آنچه که حاصل درخت و گیاه است، بیشترین نقش را در سلامت انسان دارد. در روده بزرگ دو نوع باکتری مفید و مضر وجود دارد و سرعت تکثیر آنها به تغذیه انسان مربوط است که هم در تندرستی وهم در به وجود آمدن مواد آنتی اکسیدان و آنزیم های حیاتی در بدن انسان، نقش دارند

عده ای معتقدند که سبزیجات، غذاهای گیاهی، حبوبات ، غلات، خشکبار ومیوه ها هر نوع مواد مورد نیاز بدن انسان را در خود دارند و حتی تمامی ۴۵ مواد ضروری بدن انسان را نیز دارا می باشند . البته بسیاری با تعصب به این قضیه می نگرند واز زرتشت ، مولوی، عطار، ابوعلی سینا، گاندی، سقراط، افلاطون، ادیسون، اینشتین، داوینچی و بزرگان و فرهیختگان دیگری نام می برند که همگی گیاه خوار بوده اند و عمر طولانی نیز داشته اند. بعضی ها علاوه بر گیاهان، تخم مرغ ، شیر، ماست و کمی ماهی نیز در سفره غذائی روزانه شان قرار دارد ولی میوه ها، غلات، حبوبات، گیاهان وسبزیجات پایه اصلی غذای آنها است ودر ردیف انسان هایی با تندرستی بالا قرار دارند.

vegetable-juices

اما اگر کسی فقط گوشت قرمز، ماهی، مرغ و بوقلمون، سوسیس و کالباس و فراورده هایی از این قبیل بخورد، همه مواد حیاتی مورد نیاز بدن خود را تأمین نمی کند وخیلی زود بیمار می شود اما برعکس، کسی که پایه غذاهایش سبزی ومیوه است؛ همه مواد مورد نیاز بدنش تأمین می گردد. برخی کمبود ویتامین "ب 12" را با غذاهای دیگری مانند جوانه گندم برآورده می سازند و نیاز به لیپید ها وچربی ها را با دانه های روغنی همچون آفتاب گردان و میوه هایی چون زیتون وگردو برطرف می نمایند .

از مواد دیگرمورد نیاز بدن می توان به نمک ومواد معدنی، سدیم ، پتاسیم، کلر، کلسیم، فسفر وگوگرد اشاره کرد که این مواد نیز از میوه ها وسبزی های ریشه دار تازه مانند هویج ، کرفس و البته آب های معدنی به دست می آیند .

از دیگر مواد ضروری بدن، می توان پروتئین ها را نام برد که منبع غنی آن، سویا می باشد؛ در حالی که عده ای معتقدند پروتئین را تنها از طریق گوشت باید بدست آورد اما گوشت قرمز زیاد با بدن انسان سازگار نیست و باید مصرف آن را به حداقل رساند

soya_flour

بر این اساس، غذاها را می توان به دو دسته تقسیم کرد :

غذاهای گیاهی و طبیعی

غذاهای فرآوری شده کنسروی و یا بسیار پخته شده و سرخ شده و سوخته و به اصطلاح مرده

اکثر بیماریها از دسته دوم ناشی می شوند که از حالت طبیعی و اورگانیک خارج شده اند .