زمانی که صحبت از سلامت سینه ها می شود افراد توجهی به نوع مواد غذایی مصرفی ندارند ، اگر می خواهید شانس خود را از ابتلا به سرطان پستان کاهش دهید توصیه می شود مقاله روبرو را مطالعه کرده و از مواد غذایی زیر استفاده کنید.

سویا

تحقیقات نشان می دهد زنانی که بطور منظم مقدار زیادی جنیستین و دادزین دو ترکیب موجود در سویا را مصرف کرده اند کمتر به سینه فیبروکیستیک دچار شده اند. بعلاوه مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که مصرف سویا باعث کاهش عوارض جانبی یائسگی ، پوکی استخوان و بیماری های قلبی می شود. همچنین مصرف این دانه مانع پیشرفت تومور می شود.

جوانه گندم

عصاره جوانه گندم باعث کاهش علائم PMS ، با حساسیت به لمس پستان ها می شود. آزمایشات بر روی 100 زن صورت گرفته است که به دو گروه تقسیم شده اند ، گروه اول حدود 400 میلی گرم عصاره جوانه گندم دریافت کرده اند و گروه دوم دارو مصرف نمودند. در گروه اول علائم فیزیکی حدود 63% کاهش یافته ، علائم روانی حدود 66% و علائم PMS بطور کلی حدود 65% کاهش پیدا کرده است. زنانی که عصاره گندم و جو را مصرف کرده اند ، شاهد کاهش خستگی ، تحریک پذیری ، تپش قلب ، سردرد، مشکلات خواب ، افزایش اشتها و میل شدید به غذا بوده اند. از مزایای جوانه گندم می توان با ترکیب آن با اسموتی ها و یا سالاد استفاده کرد.

بلوبری

زغال اخته و عصاره آن در کاهش رشد تومور در پستان نقش دارد. مصرف 6 اونس زغال اخته در روز مزایای ضدسرطانی دارد و حتی نوع آن به شکل پودر موجود است که می توانید از آن در ماست ، در بلغور جوی دو سر و در مواد غذایی پخته شده استفاده کنید.

کدو مسما

بتاکاروتن ، رنگدانه ای است که در بسیاری از سبزیجات نارنجی و یا قرمز رنگ مشاهده می شود که خطر ابتلا به شکل گیری توده سینه فیبروستیک را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف مواد غذایی نظیر کدو حلوایی که سرشار از بتاکاروتن هستند ، اثرات مثبتی در سلامت پستان خواهند داشت. بهتر است بدانید که کدو تنبل و سیب زمینی شیرین مزایای مشابهی دارند. همچنین کدو کباب شده در روغن زیتون همراه با زیره و فلفل برای درمان بسیار مفید خواهد بود. چای مریم گلی

تعریق بیش از حد تهدیدی برای زندگی بشمار نمی آید اما می تواند ناراحت کننده باشد.چای مریم گلی حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که اغلبا به عنوان یک درمان طبیعی برای کسانی که تعریق بیش از حد دارند توصیه می شود. اکثر نوشیدن آن به شکل چای توصیه شده است اما برخی معتقدند که مصرف 1000 میلی گرم از آن در روز بصورت خشک در داخل کپسول و حداقل دو عدد از تعریق بیش از حد شما جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که زنان باردار نباید از مریم گلی استفاده کنند زیرا باعث بروز انقباضات رحمی می شود.