فتوفشال یکی از شیوه های درمانی پوست می باشد که سبب افزایش زیبایی فرد می شود.در این مقاله مه شو سعی بر آن دارد تا در رابطه با عوارض این شیوه درمانی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی که در درمان های زیبایی بکار می روند وعده هایی نظیر جوان سازی و زیبایی پوست را به مصرف کنندگان داده اند که فتوفشال نیز یکی از این روش های درمانی پوست می باشد. اگرچه عوارض جانبی آن شناخته شده است اما میل به انجام آن در میان مردم به وفور دیده می شود. مردم بیشتر و بیشتر برای جوان سازی پوست خود جذب کلینیک های فتوفشال می شوند. این شاخه ای از درمان با لیزر است که در آن پوست آسیب دیده با تابش نور ملایم درمان میشود. این شیوه همانطور که به جوان سازی پوست شناخته شده است در درمان خطوط ریز ، آکنه ، وریدهای عنکبوتی ، تجمع رنگدانه ها ، زخم ، آفتاب سوختگی ناشی از اشعه UV شدید، نقش دارد.

درمان

در این روش از آخرین تکنولوژی های فلورسنت سیستم نور پالسی ، که برخلاف لیزر ، نفوذ عمیق در داخل پوست دارد استفاده می شود. در نتیجه این امر به رشد کلاژن جدید و بافت همبند که در داشتن پوستی صاف و تمیز نقش دارد ، کمک می کند. برای سود بردن از این درمان باید با فرد متخصص و حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید تا آن فرد تعداد جلسات لازم برای تکمیل دوره درمانی به شما اعلام نماید. یک جلسه درمانی فتوفشال حدودا 25 تا 35 دقیقه زمان می برد و اگر مشکل پوستی فرد در به شکل متعادل باشد به 5 تا 8 جلسه درمانی نیاز دارد و در غیر اینصورت ( شدید بودن مشکل پوستی ) فرد به تعداد جلسات بیشتری بنا به توصیه متخصص نیاز پیدا می کند.

عوارض جانبی

این شیوه درمانی دردناک خواهد بود همانند اینکه نور پالسی ضربه های محکمی را به سطح پوست وارد می آورد البته درد بعد از یک مدتی از بین می رود. همچنین یک جایگزین خوب برای روش های جراحی بشمار می آید زیرا اکثر افراد علاقه ای به ماندگاری جای زخم و علائم عمل جراحی زیبایی ندارند. یک درمان موفق شناخته شده که اثر آن طولانی مدت است. از مزایای آن می توان گفت که طیف کاملی از زیبایی پوست را پوشش می دهد. بعلاوه به درمان رگ های خونی کوچک موجود در ناحیه صورت کمک کرده که این امر سبب گردش خون در زیر پوست شده که پوستی درخشان را برای فرد ایجاد می کند. گاهی اوقات پزشکان ترجیح می دهند که فتوفشال را با سایر روش های درمانی نظیر لایه برداری شیمیایی ، پیلینگ مکانیکی صورت و درمان های دیگر پوست صورت برای بدست آوردن نتایج بهتر ، ترکیب کنند. توجه داشته باشید که سایر درمان ها بر روی لایه خارجی پوست تمرکز می کنند در صورتیکه فتوفشال همانطور که قبلا گفته شد برروی سطوح داخلی پوست کار می کند بنابراین می توان از آنها بطور همزمان استفاده نمود. بسیاری از افراد در رابطه با خطرات احتمالی این شیوه درمانی کنجکاو هستند بنابراین لازم است که افراد در رابطه با عوارض جانبی که منجر به ایجاد مشکلات پوستی می شوند ، آگاهی لازم را کسب نمایند.

عوارض جانبی کوتاه مدت

ـ قرمزی : بسیاری از افراد بعد از اتمام درمان امکان دارد با قرمزی بر روی پوست خود مواجه شوند که علت آن تابش پالس های نور بر روی پوست است. در برخی از موارد، این قرمزی بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می رود در حالیکه درسایر موارد امکان دارد این قرمزی تا چند روز باقی بماند.

ـ ورم : ناحیه مورد نظر در برخی از افراد ورم می کند که این واکنش پوست به احساس سوزش است. در این موارد باید از کمپرس یخ استفاده نمایید و اگر ورم صورت چند روز متوالی باقی بود سریعا به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید.

ـ تاول : صورت برخی از افراد در نتیجه فتوفشال تاول می زند که علت آن واکنش بین نورهای کم انرژی و سلولهای خونی پوست است.همچنین امکان دارد این تاول ها بعد از یک مدت زمان معین از بین بروند.

عوارض جانبی طولانی مدت

ـ تاول و خونریزی : در برخی از موارد حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی تاول و خونریزی بطور مداوم مشاهده می شود و این امر بسیار دردناک و آزار دهنده است که توصیه می شود حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

ـ تغییر رنگ پوست : بعد از درمان برخی از افراد امکان دارد تغییر رنگ بیش از حد را در پوست خود تجربه کنند. همچنین تغییر رنگ پوست یکی از خطرات بشمار می آید که امکان دارد پوست تیره تر و یا روشن تر از حالت عادی خود شود. هر نوع از تغییر رنگ در سطح پوست غیرعادی بنظر می رسد که در نتیجه آن پوست یکنواختی خود را از دست می دهد و حالت تکه تکه پیدا میکند.

ـ زخم : در موارد نادر، زخم های شدید نیز مشاهده شده است. اگرچه یکی از موارد نادر بشمار می آید اما بسیار مهم است که از شر زخم های موجود سریعا رهایی یابید.

در انتها...

برای اینکه با چنین خطراتی مواجه نشوید بهتر است که درمان را نزد پزشک متخصص انجام دهید زیرا چنین افرادی به عوارض و خطرات آن کاملا آگاهی دارند و تلاش خود را می کنند تا از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند. این شیوه درمانی یک تکنیک جدید است که از تکنولوژی های روز برای زیبایی استفاده می کند به همین علت مشورت با فرد متخصص لازم و ضروری است.