MAHSHO AAA4

مه شو: آیا جراحی بینی دارای عوارضی است؟ این عوارض چه هستند؟ بسیاری از کسانی که بینی خود را عمل می کنند پس از جراحی بینی دچار مشکلات تنفسی می شوند. با توجه به این نکته مهم، باید در حین جراحی بینی به مسایل داخلی بینی توجه کرد زیرا که مسأله بسیار مهمی است. در ادامه به عوارض جراحی بینی اشاره خواهیم کرد:

اختلال در عملکردهای بینی امکان دارد عواقب ناگواری را در سلامت افراد به دنبال داشته باشد. تنفس حیاتی ترین عملکرد زندگی است که در نتیجه آن، اکسیژن به تمام بافت های بدن می رسد. زمانی که تنفس حالت طبیعی خود را از دست می دهد، عوارض آن تمام بافت های بدن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اگر تنفس از طریق بینی دچار اختلال گردد، فرد حالات خواب آلودگی، کسالت، بی حوصلگی و عصبی بودن را تجربه خواهد نمود.محرومیت از تنفس بینی موجب خشکی مجاری تنفسی و ضعف سیستم دفاعی آن می گردد.

جراح در هنگام جراحی بینی باید مسایلی فراتر از ایجاد تغییرات ظاهری بینی را در نظر بگیرد. توجه چند جانبه جراح به تمام ابعاد، میزان بروز عوارض تنفسی پس از جراحی بینی را به حداقل می رساند.

تنفس همیشگی از طریق دهان باعث خشکی، زخم و درد در ناحیه دهان و حلق می شود و امکان دارد فرد در گلوی خود، توده ای را حس کند. گاهی التهاب بینی باعث بسته شدن موقتی و عدم تخلیه سینوس های اطراف بینی و نیز درد سینوسی، سردرد، سنگینی و فشار در ناحیه سر و صورت می گردد.

سوزش چشم یا اشک ریزش امکان دارد از نشانه های بسته شدن مجرای اشکی در بخش پایینی بینی باشد.

ترشحات مزمن بینی یا خشکی حلق ممکن است سبب نحریک حنجره گردد که با سرفه، خشونت صدا و احساس نیاز مداوم برای صاف کردن گلو همراه است.

در اثر گرفتگی بینی ، امکان دارد شیپور استاش بسته شود که این مساله به نوبه خود می تواند موجب احساس گرفتگی یا پری گوش گردد.

از دیگر علایم اختلال در عملکرد بینی؛ خرخر کردن، اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی طولانی مدت و مشکلات تنفسی حین خواب می باشند.

صدای تودماغی نیز نشانه دیگری از گرفتگی راه هوایی بینی است. چنین مشکلاتی باعث خواهند شد که در کیفیت تنفسی فرد و بالطبع زندگی فرد تأثیرات بدی را مشاهده کنیم.