نازک شدن پوست به همراه ساییدگی راحت آن، التیام کند و نشانه های کشیده شدن پوست چاقی که در تنه تجمع یافته است. حالتی کوهان مانند مابین دو شانه مدور شدن صورت و پری گردن ضعف و تحلیل عضلانی خستگی صورت برافروخته استئوپروزیس (پوکی استخوان) دیابت فشار خون بالا تورم در مردان اختلالات نعوظ در زنان قطع سیکل های قاعدگی رشد بیش از حد مو افسردگی سندرم کوشینگ بعضی اوقات با نام هیپرکورتیزولیسم (کورتیزول بیش از حد) خوانده می شود. این حالت زمانی پدید می آید که مقادیر بیش از حد کورتیزول در جریان خون وجود داشته باشد. نام این سندرم از اسم هاروی کوشینگ که یک جراح اوایل قرن 20 در آمریکا بوده و برای اولین بار بیماری را توصیف نموده برگرفته شده است.

استفاده از داروهای استروئیدی به مقدار زیاد جهت درمان بیماری های دیگر می تواند موجب سندرم کوشینگ بشود. علاوه بر این، سندرم می تواند از تولید بیش از حد کورتیزول توسط غدد فوق کلیه ایجاد شود.

یک تومور در غده فوق کلیه، بزرگ شدن هر دو غده یا تومور ریوی و سایر قسمت ها که هورمونی ترشح کنند که بتواند غدد فوق کلیه را تحریک کند می توانند موجب افزایش بیش از حد کورتیزول شوند. وقتی که سندرم ناشی از توموری در هپیوفیز باشد، اختلال، بیماری کوشینگ نامیده می شود. این اختلال زنان را 5 بار بیش از مردان درگیر می کند.

اگر شما سندرم کوشینگ دراید، به این خاطر که بیماری می تواند موجب تسهیل تشکیل رسوبات چربی (پلاک ها) در شریان های شما شود (تصلب شرایین) شما در خطر افزایش یافته ای برای ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی قراردارید. تحلیل استخوانی (پوکی استخوانی) و شکستگی استخوان و همچنین کاهش توانایی برای مقاومت یا نبرد علیه عفونت ها در این اختلال شایع هستند، اگر درمان صورت نگیرد، سندرم کوشینگ می تواند کشنده باشد.