علائم اسهال عفونی در بیمار

اسهال مزمن در کودکان ممکن است نوعی اسهال عفونی یا اسهال سوء هاضمه باشد. بیماری های روده ای که با عفونت آغاز می شوند ممکن است باعث سوء هاضمه و اسهال مزمن گردند. از عوارض مهم و با و شبه و با نیز اسهال و استفراغ است که به محض ظاهر شدن اولین علامات باید به پزشک مراجعه کرد، که در صورت تشخیص سریع، خیلی آسان معالجه می شود.

اسهال در سنین بالا دلایل زیادی دارد که یکی از آنها عدم مراقبت و دقت در تغذیه روزانه است، برای مثال خوردن میوه های کال، غذاهای فاسد و داروهای محرک را می توان نام برد. در چنین حالتی معمولاً اسهال با تب همراه است.

اگر شخص در حالت اسهال تب داشت بایستی به دنبال یک عامل عفونی در بدن او باشیم. تیفوئید و اسهال خونی از معمولی ترین عفونت به وجود می آیند و اگر بطور جدی درمان نشود حتی باعث مرگ انسان می شود. اسهال خونی نیز بر اثر آمیب هیستولی تیکا یا نوعی باسیل بوجود می آید. کسانی که تازه به منطقه ای وارد می شوند ممکن است دچار این بیماری شوند. مدت ها قبل دلیل این وضعیت را تغییر آب و هوا یا به اصطلاح آب به آب شدن می گفتند، اما دلیل علمی آن اینست که باسیل این بیماری در منطقه وجود دارد ولی مردم منطقه با یک دفعه بیمار شدن در مقابل آن مصونیت پیدا می کنند ولی به محض اینکه تازه واردی به منطقه بیاید به اسهال خونی دچار می گردد.

علائم اسهال خونی در بیمار و بازده نیز دیده می شود، در این حالت باسیل های بوجود آورنده بیماری را می توان در موضوع پیدا کرد. عفونت های روده نیز می تواند براثر وجود باسیل های مختلف و تک یاخته ها باشد. حتی آپاندیست هم ابتدا می تواند با اسهال آغاز شود. در پاره ای مواقع، سرطان مقعد و روده باعث اسهال می شود. خوردن آب سرد در هوای گرم و یا آشامیدن شیری که از یخچال بیرون آورده شده است می تواند تولید اسهال کند اسهال مزمن در اشخاص بالغ به عنوان یکی از علائم معمولی نوعی بیماری بشمار می رود، این نوع بیماری ممکن است از علائم ثانویه بیماری گاستریت باشد. کسانی که به بیماری های مختلف پانکراس دچارند نیز گاهی به اسهال مبتلا می گردند. اخیراً ثابت شده است که عفونت های ویروسی روده باعث اسهال مزمن می گردد. اعصاب اسهال که پس از خوردن غذا فعال می شوند مانند تأثیرات حسی دیگر بر روی روده تأثیر می گذارند.جای خوشحالی است که با وجود تنوع و عوامل گوناگونی که باعث پیدایش آن می گردند، بر اثر تحقیقات پزشکان راه های درمان بیماری های اسهال آور، کشف گردیده و از این جهت هیچگونه نگرانی وجود ندارد. فقط باید زود و به موقع به پزشک مراجعه کرد.