در ایالات متحده آمریکا گزارش شده بود که ترکیبی از کرفس خرد شده و پیاز حاوی نوعی عفونت باکتریایی بوده است که سبب بیماری افراد بسیاری شده و در نتیجه دستور جمع آوری اینگونه محصولات ترکیبی از قفسه ها داده شده است. سوالی که مطرح می شود این است که چگونه باید از ابتلا به این نوع عفونت ها جلوگیری کنیم؟

البته آنچه در قسمت بالا مورد اشاره قرار گرفت به این معنا نیست که شما باید میوه ها و سبزیجات را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این محصولات حاوی مواد مغذی هستند پس باید در تولید آنها دقت فراوان داشت. با این حال ضرری ندارد که مراقب باشید و توصیه های پزشکان را جدی بگیرید.

ای کالی چیست؟

نوعی باکتری است که باعث ابتلای فرد به اسهال شده که اغلبا با مدفوع خونی همراه است. برخی از انواع ای کالی بدون خطر در روده زندگی می کنند. با این حال نوع خطرناک آن می تواند با اسهال ؛ مدفوع خونی و حتی نارسایی کلیه همراه باشد.

علائم عفونت ای کالی چیست؟

علائم این بیماری شامل اسهال ، کرامپ های شکمی ، تهوع و استفراغ است که معمولا از 3 تا 7 روز از زمان ابتلا به آن بروز پیدا می کنند.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

کودکان ، افراد مسن و جوانان بیشتر در معرض خطر نارسایی کلیه که مربوط به عفونت ای کالی است ، قرار می گیرند.

چگونگی شیوع این بیماری

عفونت ای کالی با مصرف آب آلوده و نشستن دست ها بعد از تماس با حیوانات و محیط اطراف گسترش می یابد و همچنین در تماس بودن با مدفوع افراد مبتلا نیز سبب شیوع این بیماری می شود.

چگونگی آلودگی مواد غذایی

آلودگی گوشت و مرغ به این عفونت می تواند در طول کشتار رخ دهد به اینصورت که اگر مقدار کمی از محتویات روده در تماس با قسمت هایی از حیوانات که بعنوان مواد غذایی بفروش می رسند باشد ، این عفونت گسترش می یابد و پس از مصرف محصولات به انسان سرایت می کند. همچنین محصولات تازه نیز اگر با آب آلوده به کود حیوانی یا فاضلاب انسانی شسته شوند ، می توانند سبب این بیماری شوند.