همانطور که قبلا گفتم در تحقیقات جامای من، زنان همه بر این عقیده روی اثرات آموزش قدرت بدون در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر، متمرکز شوم.

علیرغم اینکه وزن آنان تغییر نمیکرد، ولی زنان لاغرتر می شدند. بدنشان چربی کمتر و عضلهٔ بیشتر داشت. در نتیجه آنان فقط قسمتهای نامتناسب بدن خود را از دست می دادند. سایز (دوروتی» هنگامی که برنامهٔ ما را شروع کرد ۱۶ بود. بعد از گذشت فقط ۶ ماه از انجام تمرینات اموزشی قدرت، او به لباسهای جدید احتیاج داشت.

متوجه شدم که لباسهایم بزرگ تر شدهاند. میدانستم لباس با سایز کوچک تراحتیاج دارم. بنابراین لباسهایی با سایز ۱۴ خریدم. بعد از مدتی مجبور شدم آنها را نیز کنار بگذارم، زیرا به لباسهای سایز ۱۲ و گاهی هم سایز ۱۰ احتیاج داشتم. اکنون بازوهایم محکم تر، پاها و با سنم باریک تر شدهاند، اطرافیانم میگویند فوق العاده شدهام. اگر باید وزن کم کنید، آموزش قدرت با سه روش مهم به شما کمک می کند.

سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد

میدهد عضله یک بافت فعال است بنابراین انرژی مصرف میکند. در مقابلی، چربی اندوخته شده ساکن است، بنابراین انرژی کمتری احتیاج دارد. عضلهٔ بیشتر برای افراد رژیمی به چه معناست؟ غذای بیشتر! یک رژیم غذایی پرکالری به شما کمک میکند تا راحتتر برنامه غذایی خود را تنظیم کنید و مواد مغذی بیشتری هم دریافت نمایید. بونی را به خاطر بیاورید، کسی که در تحقیقات جامای من جزو گروهی بود که ورزش نمیکرد، ولی بعد از مدتی شروع به وزنه برداری کرد. از زمانی که تصمیم به ترک سیگار گرفت آموزش قدرت به او کمک کرد ۶ تا ۷ کیلو از وزنش را کم کند و مداومت در کار حتی باعث تا با شرایط محیطی نیز به مبارزه برخیزد. من سایزم را از ۱۲ به ۸ کم کردم و با اینکه عاشق خوردن هستم، اما این سایز را حفظ کردهام، هنگامی که ۵ روز در هفته پیادهروی را شروع کردم به باشگاه ورزشی می رفتم و از تجهیزات آنجا استفاده می کردم. معمولاً اگر بعد از پیادهروی هر چیزی را که دوست داشته باشید، بخورید وزن اضافه می کنید، در صورتی که من وزن کم کردم.

تمرینات بدنسازی را لذت بخش تر می کند

همانطور که میدانیم وزن کم کردن و ثابت نگاه داشتن آن، با سوزاندن کالری از طریق ورزش، بسیار آسان است. متأسفانه بسیاری از زنان چاق از فعالیتهای ورزشی یا حتی از پیادهروی لذت نمیبرند: این احساس خوبی نیست. تحمل وزن بالا برایشان سخت است و نسبت به جسم خود ناآگاه هستند. آموزشی قدرت بهترین روش برای گرایش به سوی تمرینات بدنسازی است. ما دریافتیم که وقتی زنان شروع به وزن کم کردن می کنند و قوی تر می شوند، در زمینه های دیگر نیز که آنها هم به کاهش وزن آنها کمک میکنند، فعال تر می شوند.

لرزش سریع، لرزش آهسته

حتماً تا به حال در مورد لرزش سریع و آهسته فیبرهای عضلانی مطالبی را خوانده اید. فیبرهایی که مخصوص حرکات سریع هستند و اشیا سنگین را بلند میکنند، فیبرهای با لرزش سریع نامیده می شوند. اگرچه آنها میتوانند به سرعت حرکت کنند ولی خیلی زود هم خسته می شوند. فیبرهای با لرزش آهسته بسیار آرام فشرده می شوند، ولی توانایی بالایی در انجام کارهای طولانی دارند. عضلات (سولئوس» در پشت ساق پا و عضلات دیگر به وسیله فیبرهای لرزش آهسته، تمام روز تعادل و حالت عضلات را حفظ میکنند. شده است ؟ بعضی از محققان معتقدند با افزایش بمعنی ، میزان از دست دادن فیبرهای لرزش سریع، بیشتر از فیبرهای لرزش آهسته است. علیرغم اینکه دیگران معتقدند، این فیبرها تمام نمی شود بلکه هرچه فعالیت کم تر شود، این فیبرها به فیبرهای لرزش آهسته تبدیل می شوند. بسیار واضح است که تمرینات بدنسازی و آموزش قدرت، هر دو علیرغم افزایش سن باعث پیشرفت و فعالیتهای فیبرهای لرزش سریع می شوند.