حالت دهنده آرد و آب

برا تهیه ی این حالت دهنده به یک فنجان آب و یک فنجان آرد گندم نیازمندیم. ابتدا آب و آرد گندم را در درون ظرفی مخلوط می نماییم. بهتر است از این حالت دهنده برای موهای خشک استفاده کنیم. پس از مالیدن این مخلوط به موها، به مدت 20-15 دقیقه می گزاریم بر روی سر باقی بماند سپس برای مدت 10-5 دقیقه موها را آبکشی می نماییم. با شستشوی موهای خود با این حالت دهنده خواهیم دید که موهایتان از شفافیت و درخشندگی برخوردار گردیده و خوش حالت می گردد.

حالت دهنده ی شیره ی قند و تخم مرغ

برای تهیه ی این حالت دهنده به 3 قاشق چایخوری شیره ی نیشکر و یک زرده تخم مرغ نیازمندیم. ابتدا زرده ی تخم مرغ و شیره ی نیشکر را بخوبی با یکدیگر مخلوط می نماییم. بعد از شامپو کردن موهای خود، از این مخلوط به موهایتان بمالید و بگذارید تا مدت زمان 10 دقیقه این محلول جذب سرتان شود. سپس با آب سرد آبکشی نمایید. توجه داشته باشید که اکیداً از آب گرم یا داغ برای آبکشی موهایتان استفاده ننمایید چرا که آب گرم یا داغ باعث از میان رفتن بخش عمده ای از پروتئین موجود در تخم مرغ می گردد.

حالت دهنده ی طالبی

برای تهیه ی این حالت دهنده به نجان طالبی تازه نیازمندیم. گفتنیست که حالت دهنده ی فوق مخصوص موهای چرب است. ابتدا طالبی را به قطعات ریز خرد می نماییم. سپس با قطعه های فالوده شده ی طالبی پوست سر موهای خود را ماساژ می دهیم و می گذاریم تا محلول طالبی به مدت 10 دقیقه بر روی سرطان باقی بماند. سپس با آب خنک آبکشی می نماییم. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید از هسته های داخل طالبی نیز میل نمایید.

حالت دهنده ی روغن های گیاهی

برای تهیه این حالت دهنده به یک فنجان روغن زیتون، یک فنجان روغن نارگیل، 120 گرم پوره ی موز و 15 گرم روغن رزماری نیازمندیم. ابتدا روغنهای زیتون و نارگیل را با یکدیگر در یک ظرف غیرفلزی مخلوط می نماییم. سپس مخلوط بدست آمده را با روغن رزماری ترکیب می نماییم. پس از مالیدن این ماده بر روی موها و پوست سر، سرتان را با حوله ای گرم بپوشانید و بگذارید برای مدت یک ساعت به همان حالت باقی بماند. سپس آبکشی نمایید.