کرم مرطوب کننده

مواد اولیه :

3 م. موم عسل 4 ق.غ روغن بادام

1ق. چ. بوراکس 5/6 ق. گلاب

1 ق.م. روغن گل سرخ

طرز تهیه و مصرف :

موم را روی بخار به آرامی ذوب نموده در ظرفی دیگر بوراکس و گلاب را بر روی حرارت بخار قرار داده حل نمائید، روغن بادام و روغن گل سرخ را بدان افزوده سپس این مخلوط را به موم ذوب شده بیفزائید. آن را از حرارت برداشته مدتی آن را هم زده تا سرد شود سپس آنرا در ظرفی ریخته و بر آن کرم را بنویسید. برای مصرف این کرم ابتدا صورت را شسته و کرم را به صورت بمالید پس از یکساعت آنرا بشوئید.

فواید : این کرم مرطوب و لطیف کننده پوست می باشد.

بهترین نوع کرم مرطوب کننده

اگر به دلیل تنوع محصولات، هنگام خرید نرم کننده با مشکل مواجه می شوید نکته های زیر در انتخاب درست کمک تان می کند. اگر پوست تان خیلی خشک و پوسته پوسته شده است، احتمالا به نرم کننده ای غلیظ مانند وازلین احتیاج دارید اما کرم ها برای بیشتر پوست های معمولی، بهترین گزینه هستند زیرا نسبت به وازلین، لایه نازک تری روی پوست ایجاد می کنند.

کرم یا لوسیون؟ ترکیب اصلی لوسیون، آب است، به همین دلیل نسبت به کرم و وازلین رقیق تر است. بنابراین برای پوست های چرب و خیلی چرب استفاده از لوسیون توصیه می شود. با توجه به غلظت نرم کننده، زمان و محل استفاده از آن روی بدن تغییر پیدا می کند؛ برای مثال بهتر است روزها از نرم کننده رقیق تر و شب ها از نوع غلیظ تر آن استفاده کنید؛ همچنین نرم کننده های غلیظ را برای بدن و نرم کننده های رقیق مانند لوسیون را برای صورت استفاده کنید.بهتر است نوع نرم کننده تان را در فصل های مختلف تغییر دهید؛ برای مثال تابستان ها مرطوب کننده های رقیق را انتخاب کنید و زمستان ها مطمئن شوید که نرم کننده، لایه ضخیم تری از پوست تان را می پوشاند. به این ترتیب در برابر باد، برف و خشکی هوا از پوست خود محافظت کرده اید

طرز تهیه و مصرف کرم مرطوب کننده