ماسک عسل (از بین برنده جوش های سر سیاه صورت)

مواد اولیه :

2 ق. غ. عسل 1 عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه و مصرف :

عسل را بر روی حرارت بخار آب گرم نموده تا روان شود. از حرارت برداشته زرده تخم مرغ را بدان اضافه نمائید هم بزنید تا یک دست شود. ابتدا صورت را آماده کنید موها را عقب زده از این ماسک به صورت بمالید. مراقب زیر چشمان باشید و مدت 20 دقیقه صبر نموده سپس پوست را به آرامی با آب ولرم بشوئید و صورت را با ضربه های آرام به وسیله حوله خشک کنید. هفته ای 2 مرتبه از این ماسک مصرف نمایید.

فواید : این ماسک زیبا کننده و از بین برنده جوش های سرسیاه پوست می باشد.

ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • تخم‌مرغ،
  • دستمال کاغذی،
  • یک کاسه‌ی کوچک،
  • و یک حوله‌ی تمیز.

دستورالعمل:

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

  1. روی سفیده‌‌ی تخم‌مرغ که روی صورت‌تان است، یک دستمال کاغذی قرار بدهید و آن را به آرامی به صورت‌تان بفشارید،. اجازه بدهید لایه‌ی اول خشک شود، سپس روی آن لایه‌‌ی دیگری از سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید. با انگشتان به آرامی روی آن ضربه بزنید طوری که دستمال‌ها تکان نخورد، سپس سومین لایه را روی آن بمالید. وقتی ماسک خشک شد، صورت حالت جمع‌شدگی پیدا می‌کند. حالا دستمال‌ها را بردارید و به آرامی صورت‌تان را بشویید. سپس آن را خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.
  2. روش دیگر این است که می‌توانید بدون استفاده از دستمال کاغذی ۳ تا ۵ لایه سفیده‌ی تخم‌مرغ را پس از خشک شدن هر لایه روی صورت بمالید، اگر لایه‌ی قبلی خشک نشده باشد، این ماسک فایده‌ای ندارد.

طرز تهیه ماسک عسل به منظور از رفع جوش های سر سیاه صورت