ماسک برای پوست های خشک

مواد اولیه :

1 ق. غ. گل ختمی 1 ق. غ. تخم بَزرَک

1 ق. م نشاسته 2 ق. غ. شیر

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را غیر از شیر پودر نموده در ظرفی ریخته نام ماسک را بر روی آن بنویسید، برای مصرف مقدار یک قاشق مرباخوری از آن را با شیر خمیر نموده، بطوریکه خمیری نرم حاصل شود و آن را بر روی پوست صورت که قبلاً با صابون گیاهی مناسب پوست مانند صابون گل ختمی، شسته و خشک نموده سپس روی پوست مالیده مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم بشوئید. هفته ای 2 مرتبه از این ماسک مصرف نمایید.

فواید : با مصرف این ماسک پوست های خشک ، نرم شده و جلوگیری از چروک شدن پوست نیز می شود.

مشکل خشکی پوست اجتناب ناپذیره و خیلی از افراد بدون اینکه علتش رو بدونن دچار این مشکل میشن. مخصوصا به فصل سرما که نزدیک میشیم این خشکی افزایش پیدا میکته و یا در برخی افراد دقیقا در این فصل ظاهر میشه. استفاد از مرطوب کننده های قوی و گران قیمت و یا استفاده از لوازم آرایشی چرب نمیتونه درمان مناسبی برای پوست شما باشه، بنابر این بهتره این مشکل رو از راههای خانگی و طبیعی حل کنیم.

روغن زیتون و روغن کرچک، روغن های موثر برای پوست خشک

برای ایجاد یک بافت نرم و صاف روی پوستتون و از بین بردن خشکی اون میتونید از مخلوط روغن زیتون و کرچک استفاده کنید. در این مخلوط یک نسبت از روغن کرچک و سه نسبت از روغن زیتون رو با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و دیگر قسمتهای خشک بدنتون بمالید. حالا یک لیف یا دستمال نرم و تمیز رو در آب داغ فرو برده و روی پوستتون فشار بدید (مراقب باشید که لیف روی پوستتون با فشار کشیده نشه. تنها لیف رو روی صورت قرار بدید و کمی فشار بدید). این مراحل رو دو سه بار انجام بدید تا پوستتون نرم و لطیف بشه.

طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست های خشک