شیرپاک کن برای پوست های چرب

مواد اولیه :

نصف ل. آب جوش 1 ق. غ. پودر برگ کاسنی

نصف ل. شیر 1 ق. غ. پودر گل بابونه

طرز تهیه و مصرف :

آب جوش و شیر را بر روی گل بابونه و برگ کاسنی بریزید و خوب هم زده 12 ساعت در یخچال نگهداری کنید آنرا صاف نموده مجدداً 12ساعت دیگر صبر کنید. اکنون این شیر پاک کن برای مصرف آماده است. می توانید برای مهیا شدن پوست قبل از آرایش می توانید آن را به پوست مالیده 10 دقیقه بعد با پنبه و آب ولرم صورت را تمیز کرده سپس آرایش کنید و یا برای پاک کن آرایش می توانید از این شیر پاک کن استفاده نمائید. بعل داشتن ترکیبات شیر بهتر است به اندازه مصرف آن را تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید.

فواید : این شیر پاکن برای پوست های چرب و خشن مناسب است و همواره می توانید آنرا استفاده نمائید.

پوست چرب برخلاف پوست خشک نستبا ضخیم و دارای منافذ بازفراوانی است. غده های چربی این پوست بسیار حساس هستند و بیش از حد چربی ترشح می کنند. معمولا یک لایه چربی روی این پوست ها دیده و باعث براق شدن آن می شود. اغلب منافذ باز و برجستگی های کوچک روی پوست باعث ایجاد دانه های سرسیاه می‌شوند و لایه شاخص کراتینه این پوست ضخیم تر و باعث ضخیم تر شدن پوست می شود. این پوست نسبت به پوست های دیگر دیرتر دچار چین و چروک می شود، چون مقاومت بیشتری دارد. برای پوست چرب باید ازکرم ها و لوسیون های فاقد چربی استفاده کرد و چون پوست چرب زودتر آلوده و کثیف می شود باید هر چند روز یک بار کاملا پاک شود.

شیر پاک کن طبیعی برای پاک کردن پوست اگر پوست شما چرب است می توانید برای پاک کردن آن از یک شیر پاک کن خانگی استفاده کنیثد. برای تهیه این شیرپاک کن به 4 قاشق غذاخوری نعناع خردشده، 4 قاشق غذاخوری جعفری خردشده و 300 میلی لیتر شیر نیازدارید. ابتدا نعناع و جعفری خرشد شده را درون مخلوط کن ریخته و شیر را روی آن بریزید وخوب مخلوط کنید. مخلوط را 12 ساعت کناربگذارید سپس آن راصاف کنید ودر ظرف دربسته ای دریخچال بگذارید. این شیر پاک کن برای پوست های چرب بسیار مناسب است. در ضمن برای تغذیه پوست نیز می توانید به جای کرم از این مخلوط استفاده کنید . جعفری، چربی پوست را کم می کند و نعناع، اثر بهبود بخشی فراوان دارد. می توانید روزانه 2 مرتبه بعد ازشستن صورت ازاین مخلوط روی صورت استفاده کید. پوست چرب در برابر آب سرد، صابون و عوامل محیطی حساسیت زیادی نشان نمی دهد، نسبتا نرم است و نسبت به دیگر پوست ها دیرتر پیر می شود. نکته: برای تنگ شدن منافذ پوست می توانید از موادی مثل گوچه فرنگی، لیموترش، محلول سرکه باآب، سفیده تخم مرغ، عسل و جو وسر نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شیرپاک کن برای پوست های چرب