شامپو تقویت کننده مو

مواد اولیه :

4 ق.غ. برگ مورد 4ق.غ.برگ بید

4 ل. آب جوش 6 ق. غ. صابون رنده شده

2 ق. غ. سرکه سیب (انگور) 2 ق. غ. روغن زیتون

4 ق. غ. برگ غان (برگ مو) 1 ق. م. کتیرا

طرز تهیه و مصرف :

برگ های مورد، بو و بید را قدری خرد نموده در آب ریخته بر روی حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه قرار دهید سپس آن را برداشته پس از 2 ساعت آن را صاف نموده صابون و روغن و کتیرا را داخل محلول ریخته مجدداً آن را 5 دقیقه حرارت دهید و در همین حال آن را هم بزنید تا صابون حل شود از حرارت برداشته در ظرفی ریخته یک روز صبر کنید. همیشه قبل از استفاده مخلوط را هم بزنید. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود، در حمام موها را ابتدا با آب ولرم بشوئید و این شامپو را به موهایتان و کف سر خوب ماساژ دهید (چنگ بزنید). ده دقیقه صبر کنیدف موها را با آب بشوئید سپس سرکه را در یک لیوان آب حل نموده به موها و کف سر ماساژ دهید سپس سر را خشک نمائید.

فواید : برگ غان و مُورد موها را محکم می کند در حالی که برگ بید رشد موها را سرعت می بخشد. کتیرا و روغن زیتون به موها حالت می بخشد و ترکیب این مواد باهم شامپو طبیعی را حاصل می کند که برای هر گونه مو (چرب و خشک) مناسب است. این شامپو از موخوره شدن موها جلوگیری می کند و رشد موها و مقاومت آن ها بهتر می نماید. چنانچه بخواهید این شامپو را ویتامین نمائید، می توانید به آن یک عدد زرده تخم مرغ اضافه نمائید. اکثراً تصور می شود کف زیاد برای یک شامپو ضروری است. این طبیعتاً احساس قابل قبولی است، اما کف درجه ای برای قیاس تمیزی نمی باشد ولی کف می تواند پاک کننده مناسبی باشد در هر صورت کف برای تمام شامپوها ضروری نمی باشد.

استفاده از این شامپو برای کسانی که دارای پوست و چشمانی حساس در مقابل کف صابون هستند مفید می باشد زیرا موادگیاهی این شامپو از حساسیت صابون می کاهد.

طرز تهیه شامپو مناسب برای تقویت مو سر