طرز تهیه سه غذای مناسب برای وعده شام

آرتیشو بخارپز شده 50 دقیقه

آرتیشو هم بسیار خوشمزه است و هم آماده کردنش بسیار آسان است در عین حال اصلا غذای سنگینی نیست و با خوردنش کاملا سیر می شوید. آرتیشو را از این به بعد جزئی از غذایتان کنید. آن آرتیشویی را بخرید که پره هایش کاملا از هم باز است. هر چه پره هایش به هم فشرده تر و پرتر باشد یعنی تازه تر است.

-آرتیشو 4 عدد

-برگ بو (دلخواه) 1 عدد

-سیر 1 دانه

-ساقه کرفس (دلخواه) چند ساقه باریک

طرز تهیه:

انتهای ساقه آرتیشو را ببرید. آنها را خوب بشویید و مطمئن شوید که آب زیادی در بین برگ هایش نیست. آنها را در ظرف بخارپز سبزیجات قرار دهید. وقتی آب کاملا جوش آمد، برگ بو و سیر و ساقه کرفس را در آب بریزید و 35 تا 45 دقیقه آنها را بپزید. آرتیشو وقتی پخته است که یکی از برگ های بیرونیش به راحتی جدا شود. برگ بو و ساقه کرفس و سیر را کنار بگذارید و کمی کره روی آرتیشو ریخته و میل کنید. برای 2 تا 4 نفر کافی است.

سس کره با سبزیجات 7 دقیقه

این سس با آرتیشو بسیار خوشمزه می شود.

-کره پیمانه

-پیازچه خرد شده 1 عدد

-خردل 1 قاشق چایخوری

-جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری

-پونه تازه خرد شده 1 قاشق غذاخوری

-گشنیز تازه خرد شده 1 قاشق غذاخوری

-نمک دریا قاشق چایخوری

طرز تهیه:

کره را آب کنید و پیازچه را در آن بریزید و تفت دهید. مخلوط پیازچه و کره را در مخلوط کن خوب مخلوط کنید و به آن خردل و سبزیجات و نمک را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید و گرمش کنید و روی سبزیجات بریزید.

سالاد ذرت و کاری 20 دقیقه

-روغن آفتابگردان 1 قاشق غذاخوری

-پیاز قرمز خرد شده پیمانه

-فلفل قرمز خرد شده پیمانه

-فلفل سبز خرد شده پیمانه

-پودر کاری قاشق چایخوری

-آویشن خشک قاشق چایخوری

-زردچوبه قاشق چایخوری

-ذرت پخته 4 پیمانه

زیتون سبز خلال شده پیمانه

-مایونز پیمانه

-نمک دریا قاشق چایخوری

طرز تهیه:

روغن را در آبگردانی داغ کنید و پیاز را در آن تفت دهید. فلفل قرمز و سبز را به آن بیفزایید و سرخ کنید تا وقتی که رنگشان به سفیدی بزند. پودر کاری و آویشن و زردچوبه را در آن بریزید و در کاسه ای بزرگ با ذرت و زیتون سبز و مایونز و نمک خوب مخلوط کنید. برای 3 نفر کافی است.