پیچ خوردن مچ پا

پیچ خوردن مچ پا فقط در حین دویدن رخ نمی دهد حتی پیاده روی بر روی تردمیل نیز می تواند منجر به پیچ خوردگی مچ پا گردد. بزرگترین مشکل در حین استفاده از تردمیل از دست دادن تمرکز و قدم و نیم قدم کردن بر روی تردمیل است. همچنین اگر شما به سرعت از روی تردمیل پاین بپرید امکان دارد مچ پای شما در جهت غیرطبیعی پیچ بخورد. همچنین دویدن در زمین های ناهموار نیز امکان پیچ خوردگی مچ پا را افزایش می دهد. برای ایمنی بیشتر در اکثر تردمیل ها کلیپسی وجود دارد که به شما وصل می گردد تا در صورت زمین خوردن دستگاه متوقف شود و از این طریق مانع پیچ خوردگی مچ پا می گردد. بعلاوه اگر در حال دویدن در پارک هستید باید از محل های ناهموار و صعب العبور گذر نکرده و راه صاف را انتخاب کنید. احساس درد در ساق پا

درد در طول لبه داخلی استخوان ساق پا ( درشت نی ) ممکن است نشانه ای برای سندروم استرس تیبیای داخلی باشد که معمولا با عنوان درد ساق پا شناخته می شود. در ورزشکاران دودنده و آنهایی که پرش کار می کنند این مشکل بسیار مشاهده می شود. این در واقع یک نوع التهاب عضله است که می تواند پس از چند تمرین ساده رخ دهد. متخصصین حرکت شناسی معتقدند که شما اگر در حال حاضر شدت تمرینات خود را افزایش داده اید بیشتر در معرض آسیب دیدگی ساق پا هستید. زمین ناهموار ، سربالایی و سراشیبی ، حرکت بر روی آسفالت سخت و پوشیدن کفش کهنه خطر ابتلا به مشکلات ساق پا را افزایش می دهد. از شیوه های در امان ماندن از این مشکلات می توان به پوشیدن کفش های مناسب و افزایش تدریجی شدت تمرینات اشاره کرد. همچنین آهسته دویدن و به آرامی گرم کردن و حرکت کردن باعث حرکت خون در عضلات شده و آنها را گرم می کند.

کشیدگی عضلات پشت

درد شدید و ناگهانی نشانه ای از انجام بیش از حد حرکات و تمرینات است. انجام اسکات به شیوه ای غلط می تواند باعث بروز این درد شود. متخصصین حرکت شناسی می گویند که شما می توانید از کشیدگی عضله و یا حتی بدتر ازآن فشار به عصب و فتق دیسک رنج ببرید. حرکات چرخشی و خم شدن به اطراف می تواند این فشار را بیشتر کند. برای در امان ماندن باید ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید و به پشت دراز بکشید و زانو و پاهای خود را بصورت خم صاف بر روی زمین قرار دهید. ستون فقرات شما باید طبقه زیرگردن و قسمت پایین پشت شما را لمس کند تا منحنی طبیعی پشت شما در طول ورزش شکل بگیرد. نکته مهم اینکه اگر در انجام درست حرکات شک دارید حتما با مربی خود مشورت کرده و از او بخواهید یکبار حرکت را برای شما انجام دهد.

آسیب عضلات شانه

چهار عضله در شانه وجود دارد که روتاتور کاف نامیده می شوند و مفصل شانه را تثبیت می کنند. درد شانه امکان دارد بر روی پشت و سر شما تاثیر بگذارد که این امر نشانه ای از فشار آمده به روتاتور کاف است. این امر معمولا بخاطر انجام حرکات بالای سر بگونه ای تکراری رخ می دهد. متخصصین معتقدند که فعالیت هایی مانند شنا یا پرتاب توپ و یا پرس نظامی اگر در طول زمان بگونه ای مداوم انجام گیرند باعث آسیب این ناحیه می شوند. برای در امان ماند از آسیب عضلات شانه ، عضلات این ناحیه را تقویت کنید و از انجام تمرینات بالای سر با وزنه سنگین پرهیز نمایید.

استرس شکستگی

این شکستگی های ریز معمولا به علت پریدن های مداوم رخ می دهند که اکثر این شکستگی ها در استخوان های پا ، ساق پا و یا پاشنه پا رخ می دهند. درد در نواحی شکسته با راه رفتن و ورزش کردن و ایستادن بدتر می شود.در ناحیه شکسته بدون شک تورم مشاهده می شود و در ورزش هایی نظیر تنیس و بسکتبال نیز امکان بروز این شکستگی های ریز بیشتر است که گاهی نشانه ای از پوکی استخوان بشمار می آید. اگر درمان نشود ممکن است به درستی بهبودی پیدا نکرده و با درد مزمن همراه باشد. برای در امان ماندن از این شکستگی ها سعی کنید افزایش شما در تمرینات بگونه ای تدریجی صورت گیرد مثلا اگر 10 مایل در هفته می دوید ، در هفته آینده آن را به بیش از 11 مایل افزایش ندهید.

سندروم ITBS

این سندروم اغلبا در میان دوندگان و دوچرخه سواران مشاهده می شود که یک رباط در امتداد خارج ران از مفصل ران به ساق پا تنگ و ملتهب می شود. دوچرخه سواری می تواند باعث درد بیشتر آن شده و سبب بروز درد خارج از زانو گردد. این امر در دونده هایی با کفش های فرسوده و انجام حرکات در مسیرهای ناهموار و سراشیبی ها مشاهده می شود. اگر دوچرخه سوار هستید حتما از ارتفاع مناسب صندلی خود اطمینان حاصل کنید تا از بروز این آسیب جلوگیری نمایید. بعلاوه ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد که نیم تنه شما در وضعیت مناسب قرار گیرد. دوندگان نیز قبل از دویدن باید خود را گرم کرده و از کفش های مناسب استفاده نمایند. بعلاوه تغییر جهت آنها در طول مسیر بگونه ای منظم صورت گیرد.