ابتدا موی خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید. آب اضافی را با حوله از روی مو بزدایید (این کار را با روش گذاشتن و برداشتن انجام دهید مراقب باشید که با خشونت با موی خود رفتار نکنید) مقداری از ژل را در کف دست خود قرار داده و به طور یکنواخت بر روی مو پخش نمایید.

دو نکته در مورد استفاده از ژلها :

- ژلها می توانند بر روی موی خشک یا تر به کار روند. - ژلها بر روی موهای مشکی جلوه ی بیشتری دارند.

ژله های گیاهی مو

ژل سفیده ی تخم مرغ

برای تهیه ی ژل مذکور به 1 قاشق غذاخوری سفیده ی تخم مرغ و 4 قاشق غذاخوری آب ولرم (نیمه گرم) نیازمندیم. ابتدا آب و و سفیده ی تخم مرغ را با کمک همزن تا جایی مخلوط می نماییم که محلول ما کاملاً رقیق و حل گردد. اگر چنانچه قصد استفاده ی یکباره از این ژل را ندارید. بهتر است تا آن را درون یک بطری سربسته غیر شیشه ای ریخته و آن را فریز نمایید.

به هنگام شستشو و آبکشی موهای خود پس از استفاده از ژل فوق الذکر به خاطر داشته باشید که از آب خنک به جای آب گرم برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید.

ژل شکر

برای تهیه ی این ژل گیاهی به یک قاشق غذا خوری شکر و 8 قاشق غذا خوری آب گرم نیازمندیم.

ابتدا شکر را با آب مخلوط کرده و به هم می زنیم تا کاملاً حل شود می توانید این محلول را به مقداری زیادی رقیق نمودن آب به یک بطری اسپری آن را بر روی موهای خود اسپری نمایید. همچنین می توانید به صورت ژل بر روی سرخود بمالید سپس به موهای خود حالت دهید. از آنجا که شکر و محلول آن جذب کننده ی حشرات و بویژه زنبورهاست از این رو حتی الامکان از آن در فصول بهار و تابستان استفاده ننماید.