شکلات به عنوان یک دسر بسیار لذت بخش می باشد. این روزها شکلات جز یکی از موارد رایج در لوازم آرایشی و بهداشتی است. آیا اینکه شکلات به درخشندگی پوست کمک کند صحت دارد ؟

آیا شکلات می تواند پوست شما را درخشان تر کند ؟

مه شو:مردم جهان ، مردان و زنان از روش های یکسانی برای مبارزه با مشکلات پوستی استفاده می کنند. تعدادی از محصولات (طبیعی و مصنوعی) که حاوی شکلات هستند نتایج مثبتی دارند. وقتی از شکلات صحبت میکنیم منظور شکلات هایی نیستند که از بازار می خرید و حاوی مقدار زیادی شکر و دیگر مواد افزودنی مصنوعی هستند که باعث تحریک مشکلات پوستی می شود.

یک فرضیه قدیمی وجود دارد که شکلات باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی می شود و پوست را چرب و پیرتر می کند . با این حال محققان چیزی به غیر از این فرضیه را ثابت کرده اند. مصرف مقدار مناسبی از شکلات به پوست شما درخشندگی خاصی می دهد و باعث سلامت و زیبایی پوست می شود. بنابراین جواب این سوال که" آیا شکلات به درخشندگی پوست شما می کند ؟" آری است. شکلات باعث کیفیت پوست شما می شود. اگرچه شکلات برای پوست شما مفید است باید در انتخاب نوع شکلاتی که مصرف می کنید دقت کنید. به این دلیل که همه ی انواع شکلات ها آن چیزی که ادعا می شوند نیستند . به طور کلی شکلات تلخ به دیگر انواع شکلات ترجیح داده می شود و دارای مزایای نابی است.

مصرف شکلات باعث سلامت کلی فرد می شود و وقتی به عنوان درمانی برای پوست استفاده می شود می تواند به صورت بسته ای استفاده شوند و یا بر پوست مالیده شوند .

مزایای شکلات تلخ بر پوست :

فلانوئیدها نوعی از آنتی اکسیدان ها هستند . عنصر موجود در فلانویید دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی برای محافظت از پوست که به علت آلودگی های ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر و سیگار آلوده شده است، موثر است .

کلاژن و الاستین، نقش کلیدی در جلوگیری از چین و چروک و تغییر رنگ پوست دارند. رادیکال های آزاد موجود در بدن تمایل به از بین بردن کلاژن و الاستین دارند و در نتیجه مشکلات پوستی را تحریک می کنند.

شکلات به ویژه شکلات تلخ، یک منبع غنی از فلاوانول است که نوعی از فلانوئیدها می باشد و به مبارزه با این رادیکال های آزاد کمک می کند. شکلات ها همچنین به بازیابی سلول های آسیب دیده پوست کمک می کنند . کاکائو ماده ی اصلی در این درمان است که به افزایش رطوبت پوست، هیدراته کردن پوست و در نتیجه جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن کمک می کند. مصرف شکلات تلخ به جلوگیری از خشک شدن پوست و خارش کمک می کند.

شکلات تلخ به حفاظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش کمک می کند.. به گردش خون بسیار کمک می کند و لکه هایی که بر اثر کهولت سن ممکن است ایجاد شوند را از بین می برد. بنابراین پوست به ظاهر ساده و با طراوت به نظر میرسد.

شکلاتی که مرغوب باشد به از بین بردن استرس با تاثیر بر هورمون ها کمک می کند. باعث تقویت کلاژن و جلوگیری از پیری و چین و چروک ، افتادگی یا شل شدن پوست و همچنین به از بین بردن لکه های روی پوست کمک می کند و با ترشح چربی مناسب پوست را صاف می کند.

استفاده ی خارجی شکلات بر روی پوست همان تاثیراتی را دارد که با خوردن آن بدست خواهد آمد. برای استفاده ی خارجی آن ، از پودر کاکائو شیرین نشده مخلوط با مواد دیگر نظیر بلغور جو دوسر، عسل و خامه استفاده نمایید. از شکلات همچنین برای درمان های پوستی دیگر نیز استفاده می شود که به افزایش بافت پوست کمک می کند.

برای داشتن یک پوست تازه و جوان تر، شما می توانید یک ماسک شکلات برای صورت خود درست کنید از بسته بندی ماسک های شکلاتی مخصوص بدن استفاده کنید حتی می توانید با شیر و شکلات حمام کنید که باعث می شود پوست نرم و لطیف و درخشان شود. استفاده زیاده از حد از شکلات مناسب نیست میزان مناسب مصرف شکلات باعث سلامتی و درخشندگی پوست می شود. حالا که از مزایای شکلات مطلع شدید می توان ادعا کرد که روزی یک شکلات شما را از مشکلات پوستی به دور نگه می دارد.