الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن می تواند سرگرم کننده باشد ( حتما روزهایی که جوراب می پوشیدید و پای خود را روی فرش می کشیدید تا به دیگران شوک ضعیفی وارد کنید را به خاطر دارید) اما زمانی که این الکتریسیته ها مربوط به مو می شوند زیاد هم جالب نیستند. آرایشگرها برای آنکه بتوانند با الکتریسیته ساکن روی مو مقابله کنند مقداری اسپری روی شانه می زنند و موها را از بالا به پایین شانه می کشند. این کار از ایجاد الکتریسیته ساکن در طول روز جلوگیری می نماید.

راه حل دیگری که می توان برای این مشکل پیشنهاد داد ، استفاده از ورقه های خشک کن است ( ورقه هایی که همراه لباس داخل ماشین خشک کن می اندازند تا از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری شود. این ورقه ها را به آرامی روی موهای خود بکشید. شاید عجیب به نظر بیاید اما این یک راه حل بسیار موثر است.

الکتریسیته های ساکن روی مو می توانند به راحتی به وسیله ی کرم مو، وکس مخصوص درست کردن موها و یا سرم سیلیکن تحت کنترل شما باشند. معمولا محصولات از این دست با کیفیت بالا در بازار موجود است . پس انتخاب خود را بر اساس جنس موهایتان برنامه ریزی کنید. این نکته را بخاطر داشته باشید ، کسانی که موهای نازک دارند باید مقدار بیشتری از این نوع محصولات استفاده نمایند.

آکنه روی خط رویش مو

نا امید کننده ترین مشکل می تواند آکنه روی رستنگاه مو باشد. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید در درجه اول مطمئن شوید که دلیل آن شامپو و یا کاندیشنر و نرم کننده ای که استفاده می کنید نیست. از شامپویی استفاده کنید که حاوی مواد نرم کننده مانند پروتئین ، سیلیکن ، ... و یا مواد پرپشت کننده مانند الکل ستیل و استریل نباشد و تنها مقدار کمی از نرم کننده را برای ساقه و نوک موها استفاده کنید. اگر با بکارگیری این راه کارها ، زخم ها شروع به ناپدید شدن کردند پس کاندیشنری که قبلا از آن استفاده می کردید درصد بالایی از نرم کننده داشته است.

دلیل بزرگتری که این زخم و التهابات را به وجود می آورد محصولاتی است که عمدتا برای فرم دادن مو از آنها استفاده می شود. خصوصا اسپری مو ، ژل ، وکس و پوماد. مطمئن شوید که این محصولات برای مدت طولانی با پوست سر شما تماس ندارند. استفاده مداوم از این محصولات قطعا می تواند موجب پدیدار شدن این التهابات شود.

بهتر است قبل از رفتن به رختخواب سر خود را با شامپو بشویید تا این مواد در طول شب با پوست شما در تماس نباشند. در این صورت می توانید صبح ها موهای خود را تنها با کمی نرم کننده بشویید و از مصرف شامپو اجتناب کنید.

همانطور که دید بسیاری از مشکلات رایج مو با راه حلی ساده قابل درمان و یا حداقل قابل کنترل و بهتر شدن هستند. در قدم اول همیشه از محصولی که استفاده می کنید مطمئن شوید . گاهی اوقات راحت ترین و ساده ترین راه بهترین راه است. اگر شما دچار بیماری هایی هستید که جدی ترهستند ، مثلا آنهایی که نیاز به درمان دارویی دارند ، حتما به دکتر پوست و مو مراجعه کرده و از آن مشورت بگیرید.