مه شو:شستشوی موها یکی از عوامل مهم حفظ سلامتی و زیبایی موها بوده و توجه به نکات شستشوی صحیح موها اهمیت زیادی در مراقبت از موها دارد.
پوست دارای غدد چربی هست که کار آنها تولید و ترشح چربی به سطح پوست برای انعطاف و نرمی می باشد ؛ بر این اساس و میزان عملکرد این غدد ، موها در سه دسته چرب، معمولی و خشک جای می گیرند . MAHSHO8228 شستشوی مو ، نقش بارزی در جلوگیری از ریزش مو و زیبایی دارد و به همین دلیل توجه به نوع شوینده ، دوره زمانی شستشو و نحوه شستشو دارای اهمیت فراوانی است .

در زیر به بیان نکات ساده و مهمی از مو و شستشو میپردازیم .

موهای چرب : تعداد افراد دارای این نوع مو نسبت به سایر انواع بیشتر است ؛ شستشوی این نوع موها باید بدون دخالت ناخن ، برس و یا انگشتان انجام شود و تنها با کف دستان و بصورت دورانی شستشو داده شود.

شستشوی یک روز در میان و در هر نوبت ، دو مرتبه شستشو کفایت می کند ؛ به یاد داشته باشید که آبکشی این موها با آب ولرم انجام شود ( فراموش نکنید که نیازی به نرم کننده در شستشو نیست) .

موهای خشک : این نوع موها، کمترین تعداد افراد را در بین انواع موها دارند و برای شستشو لازم است از شامپوهای حاوی نرم کننده و یا کرم استفاده کرد (شامپوهای حاوی کتیرا گزینه مناسبی است).

در شستشوی آنها نیز باید از چنگ زدن و برس کشیدن پرهیز نمود و دو روز در میان و در هر نوبت دو مرتبه شستشو انجام داد (آب داغ برای شستشوی آنها خیلی مضر است) .

موهای معمولی : میزان چربی این موها و تعداد افراد دارای این نوع مو، در بین دودسته قبلی قرار دارد و به همین دلیل نیز نحوه شستشو باید تا حدودی بین به دو نوع قبلی انجام شود .

نکته مثبتی که در مورد شامپو بچه وجود دارد اینکه به دلیل عدم خاصیت قلیایی، گزینه مناسبی برای موهای حساس به شمار می آید ، هرچند که برخی از قدرت شویندگی آن راضی نباشند .

ریزش مو از نگرانی های همه افراد است و دانستن این مسئله مهم است که ریزش عوامل متعددی نظیر استرس ، رژیم های تغذیه ، وراثت ، کمبود آهن و روی ، تب شدید و زایمان دارد ؛ پس تنها با مراقبت از موها نمیتوان موهای زیاد و زیبایی داشت و رعایت بهداشت کامل بدن لازم است (بدانید ریزش حدود صد تار مو در روز طبیعی است) .

و در آخر اینکه، تغییر ناگهانی درجه آب در هنگام شستشو (چه خیلی سرد و چه خیلی داغ) ، باعث ایجاد شوک در ریشه موها و ریزش آنها می شود.

زیبا باشید.