شامپوهای گیاهی که با استفاده از آنها می توان موخوره را درمان نمود به قرار ذیل است :

یک لیوان شیرین بیان را در 3 لیوان آب جوشیده ریخته و به مدت 10 دقیقه می گذارید تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نمایید. این مایع را به سر موهای خود بمالید. این عمل را هر روز تکرار نمایید تا موخوره شما بهبودی حاصل نماید.

ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند سپس آن را حدود 30 دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید، پس از آن این مخلوط را صاف کرده و مایع صاف شده را به سرخود بمالید. این عمل را هر روز تکرار کنید.

برای رفع موخوره باید حداقل ماهی یک بار موها را با جوشانده گل بابونه یا گل ختمی شست و شو داد.

خیس کردن مو در آب جوشانده تخم پیاز، نیز برای رفع موخوره بسیار مفید می باشد.

در طب جدید آمونیاگ را بهترین درمان موخوره می دانند. بدین ترتیب که در یک لگن آب، دو یا سه قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید.

قهوه خام ( یک قسمت) نخود خام (یک قسمت)، دانه خشخاش (یک قسمت) روناس ساییده (یک قسمت) و زرده تخم مرغ را باهم مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورید و شب آنها را به سر خود ببندید و صبح با آب گرم سر را بشویید و بعد از آنکه موها خشک شدند موها را با روغن زیتون چرب کنید.

گل ریوا، شاه تره، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده، این مایع صاف شده را به سر خود بمالید. مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده، پنج شب متوالی ان را با 3 عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید.

روغنهای معتدل، مانند روغن بنفشه یا روغن بادام را به سر بمالید و مالش دهید. از لعاب کثیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.