انگل های روده متفاوت هستند و عبارت اند از : کرم آسکاریس، کرم کدو، کرمک و کرم قلاب دار، این انگل ها در بافت های جانوری یا آب آلوده زندگی می کنند و مصرف غذا و آب آلوده موجب وارد شدن انگل ها به بدن انسان می شود. علائم وجود انگل های روده ای در بدن عبارت اند از :

کاهش وزن، خارش مقعد، نفخ با درد شکم، کم خونی، اسهال، گیجی، خستگی، سردرد، تب خفیف، جذب ناقص مواد غذاییف درد عضلانی، حساسیت عضلات، تهوع و استفراغ.

استفاده از سیر برای دفع انگل ها به زمان آشوریان، مصریان، رومیان، یونانیان و سومریان باز می گردد. دانشمندان در مورد نحوه عملکرد سیر در از بین بردن و دفع انگل ها از بدن اطلاع دقیقی ندارند. ولی در مطالعات اخیر این خاصیت سیرکاملاً به اثبات رسیده است.

مصرف سیر براساس طبع و مزاج

نظام چهار مزاجی یونانی ها، عرب ها و ایرانی ها بیماران را به چهار دسته تقسیم می کند :

مزاج بلغمی (سرد و مرطوب) 2-مزاج دموی(گرم و مرطوب)

مزاج صفراوی، آتشی(گرم و خشک) 4-مزاج سوداویف مالیخولیائی(سرد و خشک)

مصرف سیر با توجه به مزاج ها باید به شکل زیر مصرف شود :

مزاج آتشی (صفراوی) : افراد با مزاج های صفراوی بهتر است سیر را مصرف نکنند و کسانی که سوداوی مزاج (مالیخولیایی) می باشند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

سیر ضد اکسیدکننده

هر روز تعداد زیادی از بررسی ها و تحقیقات روی آثار ناخواسته رادیکال های آزاد انگشت می گذارند.

بنابراین تحقیقات، سیر دارای فعالیت مبارزه برای بلع و انهدام رادیکال های آزاد اکسید کننده مخرب می باشند و امکانات وسیعی برای مبارزه با این اکسید کننده های مخرب را در اختیار انسان می گذارد. سیر از طریق خاصیت ضداکسیدکننده ای که دارد ممکن است برای بازسازی حافظه در مورد اشخاصی که به کمی حافظه مبتلا شده اند نیز مفید باشد.