به طور معمول، بیماری سرخک 10 روز الی 2 هفته طول می کشد و شما بعد از طی کردن این دوره کاملاً خوب می شوید. در تعدادی اندکی از افراد، در طول بیماری، سینه پهلو یا دیگر عفونت های باکتریایی هم اتفاق می افتد. یا عوارضی مثل ورم مغز (انسفالیت) بلافاصله بعداز ظهور جوش های پوستی ایجاد می شود. انسفالیت می تواند باعث استفراغ، تشنج، کوما (بیهوشی عمیق) و آسیب مغزی گردد.

درمان

استامینوفن (تیلنو، یا سایر انواع) می تواند به رفع تب کمک کند و یک داروی آرام بخش ضد سرفه هم به برطرف شدن سرفه ها کمک خواهد کرد. شخص مبتلا به سرخک باید تا یک هفته پس از برطرف شدن جوش های پوستی از سایرین جدا نگه داشته شود، و باید تا رفع تب در بستر استراحت کند. نشانه های شدید بیماری ممکن است به درمان بیشتری احتیاج داشته باشند.

موجود در واکسن در دست نیست، اما، مقامات بهداشتی در حال تلاش برای کاهش سطح این نگهدارنده در واکسن به منظور به حداقل رساندن مواجهه احتمالی کودکان با جیوه هستند.

با مورد تأیید قرارگرفتن شکل جدید واکسن DTaP ، همه واکسیناسیون های متداول در اطفال در حال حاضر، یا هدف به حداقل رساندن یا حتی حذف تیمروسال، در حال فرمول بندی جدید هستند.

پیشگیری

واکسن سرخک، بسیار موثر است و معمولاً به همراه واکسن های سرخجه واوریون (MMR) یکجا تزریق می شود. پزشکان، تزریق واکسن MMR (ام- ام-آر) را در کودکان 12 تا 15 ماهه و مجدداً بین 3 تا 6 سالگی توصیه می کنند.