می توان یکی از چالش برانگیزترین نکات در هر رژیم غذایی را ، مصرف میزان مناسبی از سبزیجات تازه دانست . شاید فکر کنید منظور از مصرف سبزیجات ، خوردن مقدار زیادی کلم ، اسفناج و کاهو است . هرچند این نوع از مواد غذایی از خواص بی نظیری برخوردارند ، دنیای سبزیجات بسیار گسترده و رنگارنگ تر از اینها می باشد. هدف ما در این مقاله آشنا کردن هر چه بیشتر شما با این رنگ ها بوده و بهتر است از تمام این رنگ های بی نظیر در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

سالم ترین سبزیجات ممکن است این جمله را شنیده باشید که وقتی صحبت از میوه و سبزیجات می شود ، بهتر است رنگین کمانی از رنگ ها را مصرف کنید تا با خواص بی نظیر تمام انواع آن آشنا شوید. برای آنکه مطمئن شوید میزان مناسبی از همه ی ویتامین ها و مواد معدنی وارد بدن شما می شود ، این بهترین راه است . بدن برای سلامتی و مبارزه با بیماری های مزمن به تمام این مواد مغذی نیاز دارد.

میوه ها و سبزیجات در رنگ های بسیار متنوعی یافت می شود و بهتر است بدانید هر رنگ نماینده ی گروه خاصی از مواد مغذی است. هر کدام از این ویتامین ها برای عملکرد بخش های خاصی از بدن مورد نیاز و البته ضروری می باشند. هرچه میوه و سبزیجات مصرفی شما طیف گسترده تری داشته باشد ، انواع بیشتری از ویتامین ها را به بدن خود می رسانید و با این کار نه تنها سلامت امروز ، بلکه سلامتی آینده را به خود هدیه می دهید. با این کار همچنین خود را در برابر بسیاری از بیماری های مزمن نظیر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت ، ایمن می سازید.

میوه ها و سبزیجات به طور کلی از میزان چربی ، کلسترول و سدیم کمی برخوردار بوده و میزان مناسبی از انواع کربوهیدرات های پیچیده ، فیبر و مواد مغذی را برای شما فراهم می آورند. اکثر آنها کالری پایینی دارند و حاوی میزان زیادی از قند طبیعی ، برخلاف شیرین کننده های مصنوعی که موجب افزایش قند خون می شوند ، هستند. از آنجایی که رنگ های مختلف حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی هستند ، بهتر است به صورت روزانه مقدار کمی از تمام رنگ ها را مصرف کنید.