زمان آغاز طاسی سر در اشخاص مختلف فرق می کند. گاهی بعد از سنین نوجوانی شروع می شود ولی ممکن است تا 20 سالگی مشهود نباشد. گاهی وقتی شخص به 20 سالگی می رسد قسمت زیادی از موهای خود را از دست داده است. سرعت طاسی و شدت پیشرفت آن در اشخاص مختلف فرق می کند. این طاسی (MPB) معمولاً از قسمت پیشانی شروع شده و تا قسمت های عقب سر پیش می رود. در اشخاصی که این طاسی پیشرفت می کند، طاسی کناری و طاسی عقب سر به هم متصل می شود.

در جریان این تحول، مو نازکتر می شود. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که خیلی سریعتر دچار طاسی پیشرفته می شوند، امکان درمانشان مشکلتر از کسانی است که طاسی سرآنها بسیار کنداست و حتی گاهی متوقف می شود. به همین دلیل است که برای درمان (جراحی و پیوند مو)، سن شخص فاکتور مهمی برای برنامه ریزی پیوند مو است، زیرا جراح آگاه باید پیش بینی کند.که آیا این طاسی پیشرفت دارد یا خیر، کار پیوند را طوری برنامه ریزی کند که باروند طاسی سر فرد هماهنگ باشد، زیرا پیشرفت سریع طاسی در مرحله بعد از پیوند، سبب غیر طبیعی جلوه گر شدن موهای پیوند زده شده و مصنوعی جلوه گر شدن آنها می شود. بین 25 تا 30 سالگی، 25 درصد مردان دچار این عارضه می شوند. بالای 50 سالگی، حدود 50 درصد مردان دچار این عارضه هستند. اگر کسی تا سن 50 سالگی قسمت اعظم موهایش را نگه داشته باشد، در سالهای بعد امکان کمی دارد که کاملاً طاس شود.

انواع طاسی سر

A) Alopecia Totalis : (طاسی کامل) : به معنی ریختن موها در تمام سطح پوست سر می باشد.

B) Alopecia Universalis : ریختن موهای تمام بدن است.

C) Alopecia Areata : ریختن موها بصورت تکه ای و کاملاً محدود است.

در این نوع کم مویی، مو به شکل گرد به اندازه یک سکه یا بزرگتر می ریزد. در این نوع کم مویی ریزش کامل مو و کچلی، هر به ندرت دیده می شود. این بیماری ممکن است کودکان و بزرگترها را هم مبتلا کند. علت Alopecia Aerate ناشناخته می باشد. جدای از کم مویی، شخص مبتلا به طور کلی دارای شرایط سلامتی خوبی می باشد. در اکثر موارد مو خود به خود دوباره رشد می کند.

D) طاسی سر طبق الگوی مشخص

طاسی سر طبق الگوی مشخص عبارت است از ریزش موی تدریجی و بدون درد که با الگویی مشخص و با افزایش سن فرد رخ می دهد. این نوع ریزش مو هرچه زودتر آغاز شود، ریزش نهایی موی سر بیشتر خواهد بود. در برخی از افراد، ریزش مو طی یک دوره کوتاه مدت، بسیار سریع رخ می دهد، ولی بعد از آن، سرعت ریزش کم شده و ثبات نسبی برقرار می گردد. در مردان، ریزش مو ممکن است حتی از بیست و چند سالگی شروع شود، در حالی که در زنان، ریزش مو به ندرت پیش از 50 سالگی شروع می شود.