کاهش قندخون می تواند سبب تشدید بعضی از دردهای پریود و در قسمت های متفاوت بدن شود. از طرفی ثابت شده است وقتی مبتلایان به درد، برنامه غذایی خود را به نحوی تغییر می دهند که هر دو سه ساعت، یک وعده غذای کم حجم و نشاسته ای بخورند. بهبود قابل توجهی در وضعیت آنان به وجود می آید. غذاهای نشاسته ای از مولکول های بزرگی تشکیل شده اند که ترکیبی از هزاران قند ساده اند. بنابراین جذب و هضم این غذاها تدریجی است بعضی از غذاهایی که دارای نشاسته هستند عبارتند از ، برنج، گندم، جو، سیب زمینی، ذرت و ...

برنامه غذایی نشاسته ای 3 ساعته

1- در طول ساعت بیداری، هر سه ساعت یک وعده غذای مختصر و پرنشاسته میل نمایید، یعنی روزانه حدود 6 وعده غذا میل کنید ولی در وعده های مختصر و کم حجم.

2- اولین وعده باید ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن میل شود و آخرین وعده هم نباید با زمان خواب شب بیش از یک ساعت فاصله داشته باشد.

3- دقت کنید که غذاهای متنوع، سالم و نیرو زا شامل مقادیر زیاد میوه سبزیجات مصرف کنید. غذای شب ها باید پر نشاسته باشد ولی نباید فقط نشاسته باشد.

4- مصرف سبزیجات و میوه جات را هرگز فراموش نکنید.

5- این برنامه را در تمام روزها اجرا کنید نه فقط در روزهای پیش از عادت ماهانه

توجه : در نظر داشته باشید که حدود هفت روز طول می کشد تا تأثیر این رژیم غذایی را احساس کنید و این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر رژیم شما برای مدتی هرچند کوتاه فراموش شود، دوباره به چند روز زمان نیاز دارید تا رژیم پر نشاسته سه ساعته، دوباره اثرات خود را نشان دهد.