رژیم غذایی

مبتلایان به پارکینسون به رژیم غذایی خاصی نیازمند نیستند، اما رژیم غذایی آنها باید متعادل، لذیذ و شامل گوشت قرمز و سفید تازه و میوه و سبزیجات باشد. گاهی اوقات و بخصوص پس از صرف ناهار، دوز مادوپار و سی نمت از اثربخشی لازم برخوردار نیست و دلیل آن هم این است که پروتئین های باقی مانده از وعده غذایی در معده و روده مانع از جذب دارو به جریان خون می شوند.

چه بسا پزشک متخصص به شما توصیه کند در ناهار از مقدار کمتری مواد پروتئین دار (به عنوان نمونه گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و پنیر) میل نمایید اما این غذا ها را در غذای اصلی خود در شب بگنجانید چرا که پس از شام و در شب به اندازه روز فعالیت نخواهید داشت.

مساعدت های ارتباطاتی

کمک های ارتباطاتی شامل استفاده از اسکن کردن اجو-کام می گردد، این دستگاه وسیله ای است که در آن به یک کلمه یا تصویر اشاره شده و بدین ترتیب فرد منظور و مقصود خود را بیان می کند.

ریز نویسنده به یک تلویزیون، چاپگر و یا یک ترکیب گر گفتاری متصل می شود و در صورت عدم موفقیت آموزش گفتاری، به کمک بیمار می آید. با استفاده از کامپیوتر شخصی (PC) می توانید نامه های خود را بنویسید، فعالیت های تجاری خود را انجام دهید و از خانه به امور مالی خود بپردازید. چنانچه فردی تازه آشنا با جهان فن آوری هستید، باید گفت که یادگیری برنامه های مدرن نسبتا آسان است و انواع بسیار زیاد بازی های تفریحی و اطلاعات آموزشی، توجه شما را به خود جلب می نماید که بدان ها علاقمند می شوید.

کمک های نوشتاری

یک کامپیوترخانگی کوچک، به بیماران درگیر با مشکلات نوشتاری، کمک های بسیاری می نماید.