روغن کنجد خواص ضد باکتریایی و نیز خواص آنتی اکسیدانی دارد. در ادامه اطلاعاتی درباره ی خواص این روغن مطرح می گردد. این روغن از گیاه ایندیکوم بدست آمده است . بوی مواد خشکباری را می دهد و رنگ زرد کمرنگ دارد. این روغن حاوی مواد طبیعی نگهدارنده است .این درمان یک درمان طبیعی است. این روغن دارای مواد مغذی است که باعث سلامتی می شود و وقتی به صورت موضعی بر پوست استفاده شود باعث بهبود بافت , درخشان تر شدن پوست می شود.

مواد مغذی موجود در روغن کنجد :

مه شو:این روغن حاوی آنتی اکسیدان قوی است که از بروز پیری جلوگیری می کند. اگر به صورت منظم استفاده شود می تواند برای پوست شما مفید باشد. مواد ویتامینی و مواد مغذی موجود در روغن کنجد عبارتند از :

ویتامین E ،ویتامین K ،ویتامین B6 ،فسفر ،کلسیم، منیزیوم،امگا 3 ،اسیدهای چرب فیتواسترول

روغن کنجد و مراقبت از پوست :

روغن استخراج شده از دانه کنجد ضد باکتری است. خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی در اثر بریدگی ها، سوختگی، و یا زخم را کاهش می دهد.

دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین استفاده از این روغن بر روی پوست ملتهب ممکن است سودمند باشد. در درمان بیماری هایی نظیر اگزما و کهیر مناسب است.

ویتامین E موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است و بدن را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این روغن در کند کردن روند پیری و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در ظاهر جلوگیری می کند و در حفظ جوانی پوست به صورت طولانی تر کمک می کند.روغن استخراج شده از دانه کنجد کرم های ضد آفتاب طبیعی هستند.

اعتقاد بر این است که در حفاظت از آسیب پوست در برابر نور آفتاب موثر است.این روغن حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب مانند اسید پالمتیک، اسید اولئیک، اسید لینولئیک، اسید استئاریک است به همین دلیل یک نرم کننده و مرطوب کننده بسیار خوبی است. اگر به طور منظم استفاده شود، می توانید پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. بنابراین برای پوست های خشک بسیار مناسب هستند.

این روغن کاملا چسبناک، است و به آسانی توسط پوست جذب می شود به عنوان یک روغن در درمان و ماساژ استفاده می شود. ماساژ با این روغن باعث بهبود گردش خون می شود و به ترمیم سلول های پوست می پردازد و باعث درخشان شدن پوست می شود.شما می توانید این روغن را به صورت روزانه به صورت خود، دست و پا بزنید برای از بین بردن بوی تند آن ، شما می توانید آن را با روغن بادام و یا روغن کرچک مخلوط کنید.

در ضمن می توانید به کف پای ترک خورده خود و آرنج و زانو خشک بزنید. شما همچنین می توانید چند قطره از این روغن به آب حمام خود اضافه کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید. این روغن توانایی جذب سموم را دارد. این سم زدایی از پوست را می توان با استفاده از روغن گرم به پوست انجام داد. حدود 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بدون استفاده از هر صابون شستشو با آب ولرم پوست خود را بشویید.

اگر برای مراقبت روزانه از پوست خود از روغن کنجد سرد شده استفاده کنید بسیار مناسب است. عوارض جانبی این روغن بسیار ناچیز است. اما بعضی افراد ممکن است به این روغن آلرژی داشته باشند در صورت بروز آلرژی به پزشک مراجعه کنید و مصرف روغن کنجد را قطع کنید.