روغن هسته انگور برای پوست :

این روغن غنی از اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها است. در بسیاری از لوازم های آرایشی استفاده می شود. این روغن با فشار دادن دانه و پالایش آن بدست می آید و حاوی پالمتیک، استئاریک، اسید لینوئیک می باشد. این میوه دارای اسیدهای چرب امگا 6 با مقدار کمی امگا 9 و امگا 3 می باشد . برای جلوگیری از خشکی پوست و اگزما مفید است . همچنین حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و نقش حیاتی در درمان پوست و محافظت از آن در برابر نور خورشید و پیری دارد.

بهترین نکته در مورد این روغن بی بو این است که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و برای انواع پوست مفید است. برای درمان پوست های مستعد آکنه مناسب است. این روغن ضد حساسیت است و برای پوست های حساس مناسب است.

با مزایای زیادی که روغن هسته انگور دارد جای تعجب نیست که در انواع محصولاتی که برای مراقبت از پوست مفیدند استفاده شود. در ادامه مواردی که از این روغن استفاده می شود بررسی شده است:

به عنوان مرطوب کننده :

روغن هسته انگور پر از اسیدهای چرب طبیعی است که به مرطوب کردن پوست کمک می کند. ویتامین E در این روغن باعث کاهش چین و چروک می شود و به بازسازی الیاف سلولزی کمک می کند. از طرفی برای پوست های مستعد آکنه نیز مناسب است. به طور کلی پوست خشک به 3 تا 4 قطره ، پوست طبیعی به 2 تا 3 قطره از این روغن نیاز دارند اما پوست های چرب بیشتر از 2 قطره از این روغن نباید استفاده نکنند.

پاک کردن پوست :

روغن هسته انگور به عنوان یک روغن پایه در مواد آرایشی است. برخی معتقدند باعث رطوبت و نرمی پوست می شود . اما برخی تشدید آکنه را گزارش کرده اند. اما برای هر پوستی باید به اندازه ی خاصی استفاده شود :

برای پوست های چرب - 30٪ روغن کرچک + 70٪ روغن هسته انگور

برای پوست های معمولی - 20٪ روغن کرچک + 80٪ روغن هسته انگور

برای پوست های خشک - 10٪ روغن کرچک + 90٪ روغن هسته انگور

ماساژ صورت با حرکات دایره ای ملایم.

یک پارچه را با آب داغ خیس کنید ، آب پارچه را کاملا بگیرید و بعد پارچه بر روی پوست خود بگذارید. منافذ پوست شما به این طریق باز می شود.

*هنگامی که پارچه سرد شد، صورتتان را پاک کنید و کثیفی ها را از بین ببرید.

دوباره پارچه را در آب گرم خیس کنید..

مراحل 3-5 را دوباره تکرار کنید.

اگر پوست شما بعد از این روش خشک به نظر می رسید مقدار کمی از خمیرهای توضیح داده شده در بالا را بر روی پوست خود بگذارید. این درمان برای پوست های خشک در هنگام شب بسیار مناسب است.

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید این روش درمان برای شما خیلی مناسب نیست.

کشیده شدن پوست : به علت رشد ناگهانی ، بلوغ ، حاملگی پوست کشیده می شود. بسیاری از این کشیدگی ها خودشان محو می شوند اما اگر قبل از اینکه این کشیدگی ایجاد شود از این روغن استفاده شوداز بروز این علائم بر پوست جلوگیری می شود.

درمان زیر چشم :

ویتامین E موجود در هسته روغن انگور باعث کاهش سیاهی زیر چشم و پف کردگی چشم می شود. یک قطره از این روغن به زیر چشم خود بریزید تا از هاله ی مشکی رنگ دور چشم جلوگیری کنید.

برای پاک کردن آرایش خود نیز می توانید از این روغن استفاده کنید در پاک کردن ماندگارترین ریمل ها موثر است و به راحتی می توانید آرایش خود را پاک کنید. از وارد شدن این روغن به داخل چشم خود خود داری کنید.

به عنوان ماساژ دهنده :

روغن هسته انگور بی رنگ و بی بو است و پایه ی روغن های دیگر نظیر رزماری و اسطوخودوس می باشد . رزماری و اسطوخودوس پیش از مصرف باید رقیق شوند.

برای پوست های مستعد آکنه :

اگرچه روغن هسته انگور برای مرطوب کردن پوست مناسب است اما منافذ پوست را نمی بندد و باعث بروز آکنه می شود.

به عنوان یک لایه بردار :

یک لایه بردار ارزان و دست ساز است مانند لایه بردار نمک و برای انواع پوست مناسب است.

به عنوان یک روغن حمام :

اضافه کردن چند قطره از این روغن به آب حمام باعث زیبایی و نرمی پوست می شود. این روغن به عنوان روغن غیر چرب است و به راحتی در آب پراکنده می شود.

روغن مناسب برای قبل از اصلاح :

می توان به جای کرم قبل از اصلاح از این روغن استفاده کرد. دارای خواص ضد التهابی است و از خارش پوست جلوگیری می کند. بنابراین روغن هسته انگور برای مرطوب کردن پوست بسیار مناسب است.

پوست های خشک به چربی بیشتری از میزان چربی این روغن احتیاج دارند. برای پاک کردن پوست هم برای پوست های چرب و هم برای پوست های خشک مناسب است. برای ماساژ پوست حتی برای پوست های حساس خیلی مناسب است.