فواید روغن بادام برای پوست

فواید روغن بادام شیرین در زیبایی و بهبود پوست ثابت شده است. در این مقاله سعی بر آن است تا فواید روغن بادام را بررسی نماییم.

روغن بادام از دانه های خشک شده بادام شیرین استخراج می شود. قرن ها پیش در طب سنتی خواص روغن بادام کشف شده است، امروزه نیز در طب یونانی و طب سنتی فارسی از این روغن استفاده می نمایند. روغن بادام شیرین خواص درمانی و روان کننده بسیاری دارد به همین دلیل بطور گسترده بعنوان روغن ضروری جهت مراقبت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این روغن یکی از روغن های برجسته موجود در محصولات آرایشی و زیبایی می باشد. خواص مغذی موجود در روغن بادام آن را جز عناصر با ارزش مراقبت کننده از پوست قرار داده است. این روغن رنگ زرد کم رنگ و بوی شیرین دارد .

فواید

افرادی که پوست خیلی خشکی دارند به خاصیت چرب کنندگی این روغن و فواید بسیار زیاد آن پی برده اند به اینصورت که روغن به سرعت در پوست جذب می شود و قسمت های خشک ، ترک خورده و پوسته پوسته شده را درمان می کند. افرادی که دارای آلرژی های پوستی هستند و می خواهند از کاهش رطوبت پوستشان جلوگیری نمایند می توانند از روغن بادام استفاده کنند. ثابت شده است که بعنوان یک عامل آرامش بخش در درمان آلرژی پوست و التهاب بشمار می آید. همچنین پوست نواحی آرنج ، زانو و پاشنه پا را به وسیله این روغ می توان نرم کرد. بعلاوه پوست های ترک خورده ، زخم های جزئی و همچنین عفونت را می توان با روغن بادام درمان نمود.

غلظت این روغن آن را به یک نرم کننده عالی تبدیل کرده است. زمانیکه آ را به بدن می مالید سریعا جذب پوست می شود. چشمه های این روغن وجود دارد که خیلی چرب و معطر نمی باشد و بطور گسترده برای سفید کردن پوست استفاده می شود و بعنوان پاک کننده پوست آن را نرم و انعطاف پذیر می کند. ماساژ به حفظ تعادل PH پوست کمک می کند و با مرطوب نمودن آن درخشندگی پوست را سبب می شود.

حلقه های تیره زیر چشم موردی است که بسیاری از زنان و مردان به مقابله با آن می پردازند. خستگی طولانی مدت از یک زندگی پر مشغله ، عادات غذایی بد ، عدم خواب کافی همیشه در درجه اول از طریق خستگی چشم نمایان می شوند. پوست اطراف چشم خیلی ضعیف است و اولین قسمتی بشمار می آید که رطوبت خود را از دست می دهد. سعی کنید هر شب با استفاده از روغن بادام پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید که این امر سبب بهبود پوست آن نواحی می شود بعلاوه ماساژ گردش خون در این نواحی را افزایش می دهد و این امر باعث می شود تا پوست اطراف چشم مرطوب تر و هیدراته تر بنظر برسد. برای از بین بردن پف زیر چشم و همچنین سفید شدن آن ناحیه مقداری عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و بر روی حلقه های تیره زیر چشم خود بمالید.

روغن بادام سرشار از ویتامین E است همچنین استفاده از روغن بادام شیرین سبب کاهش و بهبود چین و چروک در پوست می شود. بهترین حالت استفاده از این روغن در شب ـ یعنی زمانیکه پوست صورت و پردن شما تمیز است ـ می باشد. به یاد داشته باشید که میتوانید هرروز و یا هفته ای دوبار از آن استفاده نمایید. روغن بادام حاوی خواص طبیعی ضد میکروبی است که از گسترش و رشد عفونت های باکتریائی مسئول ایجاد آکنه ، زخم و یا عفونت های پوست ، جلوگیری می نماید. همچنین به کاهش لکه های تیره و زخم ها کمک می نماید. خاصیت نرم کنندگی آن جوان سازی و سفت شدن پوست را به همراه خواهد داشت البته از کمک آن به آفتاب سوختگی نیز نباید غافل شد.

نکات مهم

ـ روغن بادام شیرین برای پوست بهتر و امن تر است. با این حال روغن بدست آمده از بادام تلخ در طبیعت سمی است و برای مراقبت از پوست مناسب نیست. پس مطمئن شوید که از روغن بادام شیرین برای لطافت پوست خود استفاده می نمایید.

ـ روغن بادام برای افرادی که به آجیل و روغن استخواج شده از آن حساسیت دارند مناسب نیست.

ـ برای جلوگیری از فاسد شدن روغن بادام آن را در محیط خنک و تاریک و به دور از نور خورشید نگه داری نمایید.

ـ مراقب لباس خود باشید زیرا باعث ایجاد لکه بر روی لباس می شود.

روغن بادام را می توانید بطور خالص بر روی پوست خود بمالید و یا آن را با مواد دیگر مخلوط کنید. چند قطره از روغن را کف دست خود بریزید و به آرامی بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. همچنین می توانید به آن آبلیمو اضافه نموده و برای درمان پوست خشک ، خارش پوست و آکنه استفاده نمایید.