روغن های مفید زیادی برای پوست وجود دارند نظیر روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای و روغن زیتون. یکی از انواع روغن هایی که کمتر شناخته شده است روغن آواکادو است. این روغن مزایای زیادی برای پوست دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

مه شو:آواکادو نوعی گلابی خوانده می شود زیرا ظاهری گلابی شکل دارد و پوست سختی نیز دارد. روغن آواکادو از میوه آن بدست می آید و برای مراقبت طبیعی از پوست بسیار مفید است. روغن آواکادو حاوی ویتامین E است که برای روشن تر کردن و صاف کردن پوست بسیار مناسب است. استفاده مستقیم این میوه بر روی پوست ممکن است خسته کننده باشد بنابراین می توان از روغن آواکادو استفاده کرد.

فواید روغن آواکادو:

روغن اوکادو باعث نرم شدن پوست می شود. برای ماساژ پوست مفید است.برای درمان گرفتگی بدن و به عنوان لوسیون بدن استفاده می شود و همچنین برای مراقبت از مو مناسب است.

روغن آووکادو حاوی ویتامین های A، D، E و باعث آرامش پوست می شود. برای پوست های خشک و پوست هایی که خسته و پیر به نظر می رسند مناسب است.. این روغن باعث نرمی پوست و کاهش لکه های پوست می شود.

برای پوست های خشک و خارش دار بسیار مفید است. باعث افزایش تولید کلاژن می شود و از پیری پوست جلوگیری می کند. از این روغن برای پوستی که پوسته پوسته می شود و همچنین پوسته سر استفاده می شود.

برای مراقبت طبیعی از پوست مفید است و کمک می کند پوست رطوبت خوبی داشته باشد. برای بیماری های پوستی مانند اگزما، کهیر ، سوختگی و لکه ها ی ایجاد شده بر اثر آفتاب بسیار مفید است. این روغن به بهبود سریع تر سوختگی پوست و زخم کمک می کند.

می دانید که روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است اما آیا می دانید که امگا 3 نیز در روغن آواکادو وجود دارد؟ بنابراین از امگا 3 موجود در آن برای مصرف های موضعی و حتی برای غذا درست کردن نیز می توان استفاده کرد.

مصرف منظم روغن آواکادو باعث تحریک رشد مو می شود..از آنجایی که این روغن حاوی آنتی اکسیدان هایی است از آسیب هایی که بر اثر نورخورشید ایجاد می شوند جلوگیری می کند.

از آنجایی که روغن بسیار مفید است بهتر است به لوسیون های بدن اضافه شود.قبل از اینکه از این روغن استفاده کنید آن را بر ناحیه ای از بدن خود تست کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید. می توانید دو تا 3 قطره از آن را بر روی بازوی خود بریزید و یک روز صبر کنید تا ببینید آیا علائمی از حساسیت دیده می شود. اگر علائمی مشاهده شد از استفاده از این روغن خودداری کنید.

مرطوب کننده صورت روغن خوبی برای مراقیت از پوست صورت است. روغن موجود در این میوه دارای رطوبت کافی است . از کنار جمجمه ی خود به داخل صورت با این روغن ماساژ دهید و اجازه بدهید 15 دقیقه بر روی پوست شما بماند حتی اگر یک شب بر پوست شما بماند و صبح بشوئید مشکلی نخواهد داشت.

میتوانید آواکادو را در سالاد خود خرد کنید که بخش گوشتی آن نیز مصرف شود.

نرم کننده حمام :در یک ظرف دو فنجان روغن آواکادو و یک فنجان روغن بادام را گرم کنید و دو کیسه چای سبز به آن اضافه کنید و این محلول را نگه دارید تا سرد شود. سپس چای کیسه ای را بردارید و 2 قطره روغن گل رز ، 10 قطره اسانس اسطوخودوس، 2 قطره روغن گیاه ایلنگ و 8 قطره روغن بابونه را به این محلول اضافه کنید. محلول را در بطری بریزید و به مدت 24 ساعت بگذارید تا خوب مخلوط شود از این محلول در آب حمام خود بریزید.

مرطوب کننده بعد از حمام : می توانید روغن آووکادو را به عنوان یک مرطوب کننده بعد از حمام استفاده کنید. 1 سهم از روغن آووکادو با 1سهم از روغن بادام و 1 سهم از روغن جوجوبا مخلوط کنید . چند قطره اسانس پرتقال را به محلول اضافه کنید تا بوی میوه ی تازه بدهد. محلول را در بطری بریزید و در حمام نگه دارید. بعد از حمام بدن خود را خشک کنید و از این محلول بزنید تا پوست خود را مرطوب نگه دارید..

با این محلول از بروز اگزما نیز می توانید جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست سر :کسانی که پوست سر خشکی دارند می توانند از روغن آواکادو برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنند. این روغن واقعا به ریشه ی مو نفوذ می کند. می توانید دو قاشق چای خوری از روغن آواکادو به همراه دو قاشق چای خوری از روغن کرچک را گرم کنید و به پوست سر خود بزنید. یک شب بگذارید بماند و صبح با شامپو بشوئید.

انجام منظم این کار شما را از شوره سر راحت می کند و باعث می شود موهای نرمی داشته باشید.

مراقبت از پوست خشک :اگر پوست شما خشک است از روغن آواکادو به همراه روغن زیتون استفاده کنید در روز دو بار این محلول را به پوستتان بزنید می توانید به این محلول چند قطره از اسانس اسطوخودوس، پرتقال و یا یاس اضافه کنید تا بوی عطر بدهد.

پخت و پز با روغن آووکادو:روغن اواکادو مشابه روغن زیتون است که ارزش غذایی دارد. با این حال، یک روغن سبک است و مثل روغن زیتون طعم تلخ ندارد. شما می توانید از آن برای سس سالاد یا به عنوان چاشنی استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهد که روغن آوکادو یا آواکادو تازه وقتی که به سالاد اضافه می شود برای جذب آنتی اکسیدانها کاروتنوئید بهتر است. جدای از این آواکادو فواید زیادی برای سلامتی کلی بدن دارد .. برای قلب خوب است و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و با آنتی اکسیدانی که دارد در پیشگیری از سرطان موثر است.. این روغن می تواند به صورت موضعی اعمال شود و یا در سالاد یا غذاهای خود استفاده کنید.