mahsho w

مه شو: در این مقاله به معرفی راه های خانگی کاهش و حذف موهای زائد صورت می پردازیم

1-از خوردن بیش از حد گوشت مرغ اجتناب نمایید. میوه ها و سبزیجات تازه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این امرمانع رشد سریع موهای زائد صورت می گردد.

2- موهای زائد معمولا به دلیل تولید بیش از حد آندروژن ایجاد می شوند. شما می توانید برای تنظیم سطح این هورمون از چای نعناع استفاده کنید. برای تهیه چای نعناع، یک فنجان آب را به جوش آورید و سپس به آن یک قاشق چایخوری نعناع خشک و یا 5 تا 6 برگ نعناع تازه بیافزایید. آن را از روی حرارت بردارید و به مدت 5 دقیقه بگذارید کاملا تمام آب و نعناع با هم ترکیب شده و به اصلاح دم بکشد. پس از آن کاملا نعناع را در آب فشار دهید تا عصاره آن خارج شود و سپس این چای را بنوشید. با نوشیدن یک فنجان از این چای به شکل روزانه می توانید مشکل موهای زائد را درمان کنید.

3- 9 تا 12 عدد برگ ریحان تازه و غشاء (پوسته) 2 عدد پیاز را بردارید. سپس آنها را بخوبی با هم خرد و ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی قسمت هایی از صورتتان بگذارید که دارای موهای زائد می باشد. با استفاده از این ترکیب به مدت 1 ماه به نتیجه مطلوب خواهید رسید و امکان اینکه برای همیشه از دست این موهای زائد رها گردید، بسیار زیاد است.

4- در این روش درمانی شما به پودر تاناکا (Thanaka) و روغن گلرنگ (Safflower oil) نیاز دارید. اما پودر تاناکا چیست؟ این پودر به رنگ زرد و سفید است که از پوست درخت تاناکا گرفته می شود. پودر تاناکا در برمه به عنوان مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. پودر تاناکا و روغن گلرنگ را با هم ترکیب کنید. انسجام آن باید مانند کرم های موبر باشد. این ترکیب را روی قسمت هایی که موی زائد دارند قرار دهید. اجازه دهید تا پوست شما کاملا آن را جذب کند. این ترکیب باید در تمام طول شب روی پوستتان بماند. صبح هنگام صورت خود را بشویید. با استفاده منظم به مدت 3 ماه می توانید برای همیشه از دست موهای زائد خود خلاص گردید.

5- 2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری آرد و نصف یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با هم ترکیب نمایید. خمیری که از این مواد به دست می آید را روی موهای زائد پوست صورت خود بگذارید. اجازه دهید آن خمیر روی پوستتان خشک شود. سپس به آرامی پوست خود را بمالید تا آن مواد از پوستتان جدا بشوند. استفاده مکرر از این خمیر به مدت چند ماه می تواند برای همیشه موهای زائد صورت شما را از بین ببرد.

6- یک عدد پاپای خام را با یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه به خوبی با هم ترکیب کنید. این خمیر برای از بین بردن دائمی موهای زائد بسیار مؤثر است. صورت خود را با این خمیر به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید و سپس پوستتان را بشویید. انجام این عمل به مدت یک بار در هفته موجب خواهد شد نتیجه دلخواه را به دست آورید.

7- 4 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق چایخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را در جهت مو بر روی موهای زائد خود بمالید. پس از 15 دقیقه می توانید پوستتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مطلوب این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

8- یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری آرد ذرت کاملا با هم ترکیب نمایید. سپس این خمیر را روی موهای زائد قرار دهید. بگذارید این خمیر بر روی پوستتان خشک شود. پس از خشک شدن می توانید آن را پوسته پوسته کرده و از پوستتان جدا سازید. هفته ای 2 بار از این خمیر استفاده کنید.