پا و قوزک پای متورم می تواند ناراحت کننده باشد. برخی از شیوه های خانگی برای درمان این مشکل عبارتند از یوگا ، روغن گریپ فروت ، اجتناب از مواد غذایی شور ، جعفری ، ماساژ ، کمپرس آب نمک که برخی از آنها را به تفصیل شرح می دهیم.

کاهش مصرف نمک

یکی از اثرات اصلی که مصرف نمک بیش از حد در بدن دارد احتباس آب است. زمانی که میزان زیادی نمک در رژیم غذایی شما موجود باشد ، بدن شما آب را در غلظت های بسیار بالاتر در خود نگه می دارد و تمایل به ادرار کردن کم می شود. بهتر است بدانید که این آب اضافی اغلبا در پا و یا مچ پا ذخیره می شود که سبب تورم این نواحی خواهد شد. کاهش مصرف غذاهای شور باعث کاهش تورم می شود و بدون شک برای سلامت قلب نیز مفید خواهد بود.

ماساژ

ماساژ ناحیه آسیب دیده به آرامی یک روش بسیار موثر برای از بین بردن درد و درمان تورم پا است. زمانی که بصورت مداوم و آرام قسمتی از بدن را ماساژ دهید گردش خون در آن افزایش می یابد و این امر التهاب موجود را تسکین می دهد.این شیوه در درمان تورم پا و قسمت مچ پا موثر است بخصوص اگر در نتیجه آسیب یا پیچ خوردگی چنین تورمی حادث شود.

یوگا یوگا ورزشی است که در توازن سوخت و ساز بدن ، افزایش و تنظیم هورمون ها و بهبود گردش خون نقش دارد. یک روش عالی برای انجام فعالیت بدون هیچ گونه فشار اضافی است که در بهبود انعطاف پذیری بدن نقش دارد. همه این موارد به کاهش تورم پا کمک می کنند و شما از قبل هم سالم تر خواهید بود.

جعفری

یکی از بهترین داروهای طبیعی جعفری است زمانیکه شما از اندام متورم رنج می برید به معنای تجمع بیش از حد مایعات در بدن شما است. با افزایش حجم ادرار و جلوگیری از ساخت مایع ، جعفری می تواند مانع از تورم پا و مچ آن شود.

ورزش

ورزش سبب گردش خون در بدن شده و مانع از تجمع خون در اندام تحتانی می گردد. اگرچه تورم صرفا بخاطر تجمع خون نیست بلکه اگر سیستم گردش خون شما ضعیف باشد نمی تواند خون را بطور موثر به پاها پمپاژ کند که نتیجه ی آن تورم این نواحی خواهد بود. دویدن بطور منظم و انجام یوگا بگونه ای پاهای خود را بالا نگه دارید برای درمان نواحی متورم مفید واقع می شود.

روغن گریپ فروت

یک ماده ضدالتهابی بسیار قوی روغن گریپ فروت است که می توان از آن در پیشگیری از تورم پا استفاده کرد.در هر صورت می توانید آن را با آب گرم حمام یا سایر روغن های مفید ترکیب کنید و به آرامی در نواحی متورم مالش دهید. ترکیبات قوی ضدالتهابی موجود در روغن این میوه تورم را کاهش خواهد داد. کمپرس آب نمک

پای خود را درون آب نمک شناور کنید. اگرچه نمک یکی از علل اصلی احتباس اب در بدن است اما در عین حال یک شیوه عالی برای کاهش تورم بشمار می آید. حمام سولفات منیزیم ضد التهابی است و می تواند درد و ناراحتی حاصل از تورم را کاهش دهد. یک حمام آب نمک ساده چندین مرتبه در هفته می تواند به از بین بردن تورم موجود کمک کند.

قاصدک

این گیاه غنی از پلی فنول ها ، فلاونوئیدها و پتاسیم است که درمان عالی برای تورم بشمار می آید.این گیاه باعث افزایش ادرار می شود که در نتیجه آب اضافی از بدن خارج خواهد شد و مانع از تجمع آب در بدن خواهد شد.

گل رز

این گل یک درمان بسیار قوی است زیرا گلبرگ ها و برگ های آن حاوی ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی هستند.که این امر می تواند در درمان تورم پا و مچ آن موثر واقع شود.

ترک سیگار

اگر از احتباس آب در بدن خود رنج می برید سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. سیگار آسیب هایی به سیستم گردش خون وارد می کند و ان را تضعیف نموده در نتیجه پمپاژ خون در بدن بطور منظم صورت نمی گیرد و با مشکلاتی همراه خواهد بود.پس برای درمان تورم پای خود سیگار را ترک نمایید.