کلاه سرد چگونه مانع ریزش مو می شود؟

این کلاه سرد ممکن است به وسیله کاهش درجه حرارت پوست سر و کاهش فعالیت متابولیک سلول های فولیکولی در شفت مو و در نتیجه کاهش اثرات شیمی درمانی بر روی مو کار کند. این کلاه همچنین سبب انقباض عروق خونی و در نتیجه کاهش اثرات شیمی درمانی بر روی فولیکول های مو پوست سر می شود.

البته این را نباید فراموش کرد که حتی با وجود این کلاه سرد برخی و یا حتی بسیاری از بانوان ریزش مو خواهند داشت که میزان این ریزش مو بستگی دارد به :

ـ مناسب و اندازه بودن کلاه.

ـ آشنایی با قوانین نحوه استفاده و نحوه پوشیدن کلاه.

ـ نوع بیمارانی که تحت شیمی درمانی می باشند.

ـ دوز شیمی درمانی. مسلما دوزهای بالاتر نتیجه مطلوب کمتری از خود نشان می دهند.

پزشکان اشاره می کنند که بیماران با موهای ضخیم تر ممکن است ریزش موی بیشتری را تجربه کنند و آن بعلت اثر بخش نبودن خنک کنندگی کم این کلاه بر روی این افراد است.

نحوه استفاده از کلاه سرد چگونه است؟

کلاه ها در یخ خشک و یا فریزر فوق العاده سرد در منهای 32 درجه سانتی گراد نگهداری می شوند و سپس آنها در یک فرآیند یکساعته بر روی سر بیمار گذاشته می شوند.

ـ اولین کلاه 50 دقیقه قبل از شیمی درمانی مورد استفاده بیمار قرار می گیرد.

ـ بعد از 20 دقیقه این کلاه با کلاه دیگری جا به جا می شود که دومین کلاه باید 20 دقیقه بر روی سر بیمار بماند.

ـ سپس کلاه سوم فقط 10 دقیقه بر روی سر فرد قرار می گیرد.

ـ کلاه چهارم در هنگام تزریق شیمی درمانی بر روی سر بیمار قرار داده می شود.

ـ کلاهها هر 30 دقیقه یکبار در طول شیمی درمانی جا به جا می شوند.

هدف این است که پوست سر را منجمد نگه داریم ، حتی پس از درمان ، هنگامیکه داروهای شیمی درمانی در جریان خون فعال هستند. در این میان بدون شک به کمک یک دوست نیاز دارید زیرا امکان انجام آن به تنهایی وجود ندارد. همچنین باید کلاهها را در یک بسته بندی خنک و همراه با یخ خشک به بیمارستان بیاورید.