تقریبا همه ی ما از خطراتی که رنگ مو برای سلامتی ایجاد می کند آگاه هستیم ، به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی برای تغییر رنگ مو به شدت پیشنهاد می شود . تحیقیات درباره ی رنگ موهای گیاهی نتایج بسیار جالبی را ارائه می دهند "با استفاده از رنگ های بدست آمده از ترکیبات گیاهی می توان رنگ موهای دوستدار طبیعت و بی خطر با طیف رنگی گسترده ساخت " این رنگ ها چنان متنوع هستند که دیگر نیازی به استفاده از هیدروژن پر اکسید برای تخریب رنگ موهای طبیعی خود نخواهید داشت و این موضوع می تواند خبر خوبی برای سلامتی همه ی ما باشد .

بابونه

اگر تا به حال فکر می کردید بابونه تنها برای چای مفید است ، باید بدانید این گیاه موهای شما را بی هیچ خطری به رنگ روشن در می آورد . یک یا دو فنجان بابونه ی پر رنگ دم کنید و اجازه دهید خنک شود . بعد از خنک شدن ، این چای غلیظ را به همه ی موها بزنید . بعد سعی کنید موهای خود را برای مدت نیم ساعت در معرض تابش نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود . سپس مثل همیشه به موها شامپو و نرم کننده بزنید .

حنا

با این حال که حنا همیشه به رنگ تیره ای که به مو می بخشد مشهور است ، می تواند موهای بسیار تیره را هم به رنگ روشن ، اما با هایلایت های قرمز ، در اورد . سه قاشق غذاخوری پودر حنا را با نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید . سپس اجازه دهید این ترکیب در طول شب استراحت کند . صبح روز بعد ، ترکیب را به موها بزنید و بعد از دو تا سه ساعت موها را بشویید .

جوش شیرین

جوش شیرین دندان های شما را سفید می کند ، اما اگر می خواهید از آن برای روشن کردن رنگ موها استفاده کنید ، کمی آب گرم و یک سوم فنجان جوش شیرین را با هم ترکیب نمایید ( اگر موهای بلند و پر دارید ، باید این میزان را افزایش دهید ) به محض آنکه مایعی غلیظ از ترکیب آب و جوش شیرین بدست آمد ، آن را موها بزنید و پانزده دقیقه صبر کنید . بعد موها را اب بکشید ، شامپو و نرم کننده بزنید .

لیمو

لیمو برای مو یکی از محبوب ترین مواد طبیعی است که برای مدت ها مردم از آن استفاده می کردند . به دلیل سیتریک اسیدی که در لیمو وجود دارد ، می توانید از آن برای روشن تر کردن رنگ موها استفاده کنید . لیمو خصوصا برای بخش هایی از مو که خود رنگی روشن دارند بسیار مفید است .

برای آنکه موهای خود را با لیمو روشن ترنمایید ، یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با نصف فنجان آب ترکیب کنید . اگر بخواهید رنگ موها روشن تر شود ، می توانید از میزان آب کاسته و یا میزان آبلیمو را کمی افزایش دهید .روغن لیمو هم کار مشابهی را برای مو انجام می دهد . تنها چند قطره از روغن در آب کافی است .

اگر کمی درخشندگی می خواهید ، دو قاشق غذاخوری سرکه ی سیب به آبی که بعد از شامپو موها را با آن آبکشی می کنید ، اضافه نمایید . مطمئن شوید همه ی موها به سرکه سیب رقیق شده آغشته شده باشند . بعد از پنج دقیقه تا یک ساعت ، به موها نرم کننده بزنید و آبکشی نمایید . برای اثر بیشتر می توانید این مدت را در آفتاب بگذرانید .

سرکه سیب

همانطور که قبلا هم گفتیم ، سرکه سیب درخشندگی مو را افزایش می دهد . اما خاصیت روشن کنندگی نیز دارد . نصف فنجان سرکه سیب را با نصف فنجان آب رقیق کنید می توانید آن را روی ریشه ی موها اسپری نمایید . بعد از نیم ساعت موها را بشویید .

نمک دریا

وقتی در دربا شنا می کنید ، نمک موجود در آب رنگ موهای شما را روشن می کند. خصوصا اگر مو در معرض تابش نور آفتاب قرار گیرد . می توانید همین اثر را با نمک دریا روی موهای خود داشته باشید . یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در نصف فنجان آب گرم حل کنید و به موها بزنید . بعد از بیشت دقیقه مو را آبکشی نمایید .