شوره

شوره سر، مشکل شایعی است که گاه حتی با رعایت نکات بهداشتی فراوان از جمله استفاده از شامپوی شوره سر، باز هم به قوت خود باقی است.

واقعیت این است که اغلب محصولات بهداشتی حاوی ماده شیمیایی است که باعث خشک شدن مو می شود. بنابراین بهتر است از روش های خانگی برای رفع این مشکل استفاده شود.در این مطلب به بعضی از این روش ها اشاره می کنیم.

لیمو : لیمو به عنوان ماده ضد شوره عمل می کند. آب لیمو را با کمی روغن نارگیل ولرم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به پوست سر و مو بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با شامپوی ملایم بشویید.

ماست : مخلوطی از آب لیمو و ماست را به مو بمالید و پس از ۴۵ دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.ماست، پوست سر را تمیز می کند و آب لیمو شوره سر و سلول های مرده پوست را از بین می برد. این درمان خانگی موها را نرم می کند.

مخلوط چریش وشنبلیله : این گیاه حاوی آنتی بیوتیک است که میکروب ها را از بین می برد و پوست سر را تمیز می کند، در نتیجه پوست سر را از زخم یا خارش محافظت می کند. پودر چریش را با پودر فلفل سیاه، پودر شنبلیله و مقدار کمی کافور و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و روی مو بمالید. ۲۰ دقیقه بعد مو را با آب سرد و سپس با شامپوی ملایم و نرم کننده بشویید.

گل یا برگ های گل بامیه : گل بامیه قرمز و برگ های آن برای مو مفید است. شما می توانید از آن به عنوان ضد شوره استفاده کنید. گل یا برگ های آن را در آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. برگ ها را در بیاورید و از آن ضماد تهیه کنید. روغن نارگیل ولرم به آن بیفزایید و سپس موها را با آن بشویید.

این مواد شوره سر را درمان و پوست سر را تمیز می کند. علاوه بر این موها را سیاه نگه می دارد و رشد مو را افزایش می دهد.