به طور متوسط ، اولین موی سفید در مردان حدود سی سالگی دیده می شود. اما در زنان ، این سن به سی و پنج می رسد. بسیاری ، چه زن و چه مرد ، موهای سفید زیادی در پنجاه سالگی دارند. معمولا موی آسیایی ها و افریقایی-امریکایی ها دیرتر از دیگر مردم جهان شروع به سفید شدن می کند.

اگر بخواهیم سفیدی موها را از دید کلی تر بررسی کنیم ، با توقف تولید ملانین در فولیکول ها ، مو رنگ خود را از دست داده و سفید می شود . این موضوع با افزایش سن تشدید می گردد و کاملا نرمال است.

مطالعات اخیر نشان می دهد انباشته شدن هیدروژن پراکسید در فولیکول های مو روندی مشابه پروسه ی سالخوردگی پدید می آورد . علاوه بر این، سفیدی زودهنگام مو با فاکتورهایی نظیر استرس ، ژنتیک ، عدم تعادل در هورمون ها ، رژیم غذایی نامناسب ، استفاده ی بیش از حد از رنگ مو و سیگار ارتباط دارد.

بیماری های خاصی مانند سینوزیت ، سرماخوردگی مزمن ، ویتیلیگو و غیره نیز می توانند باعث بروز این مشکل شوند . علاوه بر این سفید شدن زودهنگام مو به همراه نازک شدن تار موها می توانند از علایم اختلالات تیروئیدی باشند. راه های خلاص شدن از این مشکل

استفاده از رنگ مو یکی از رایج ترین را ه ها برای پوشاندن سفیدی مو است . اگر موهای شما شروع به سفید شدن کرده ، بهتر است از رنگ های نیمه دائم استفاده کنید . این نوع از رنگ ها برای مدت چند ماه دوام آورده و به موهای شما آسیب نمی زنند. اما در شرایطی که 50 درصد از موها به سفید تغییر رنگ داده اند ، رنگ های دائم مناسب تر به نظر می رسند.

حنا نیز یکی از بهترین راه ها برای پوشاندن سفیدی مو محسوب می شود. علاوه بر رنگ طبیعی ، حنا می تواند سلامت و درخشندگی مو های شما را تامین نماید. برای استفاده از حنا به عنوان رنگ مو بهتر است یک فنجان از پودر آن را با آب لیمو و یا آب پرتقال در یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید و در آن را ببندید تا برای یک شب استراحت کند. در آخر این ترکیب را روی موها بزنید ، اول از ریشه شروع کنید و ترکیب را بعد از دو یا سه ساعت از روی موهای خود بشویید.

یک فنجان از چای سیاه غلیظ را با یک قاشق چایخوری نمک آشپزخانه ترکیب کرده و این محلول را روی موی خود ماساژ دهید. محلول را بعد از گذشت یک ساعت از روی موهای خود بشویید.

یک فنجان رزماری خشک و یک فنجان مریم گلی خشک را همراه دو فنجان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید . محلول را روی موها زده و برای مدت دو یا سه ساعت استراحت دهید. سپس این محلول را پانزده تا بیست دقیقه قبل از شامپو کردن موها بشویید . این راه حل را به طور منظم برای چند ماه ادامه دهید تا نتایج بی نظیر آن را مشاهده نمایید.

راه حل مشابه دیگر ، جوشاندن یک مشت برگ کاری همراه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل است . جوشاندن را تا زمانی که رنگ محلول سیاه شود ادامه دهید. اجازه دهید محلول سرد شود و سپس به موهای خود بزنید. مصرف خوراکی کاری در رژیم غذایی نیز مفید خواهد بود . زیرا کاری سرشار از ویتامین های گروه B است که به حفظ رنگ طبیعی موها کمک می کند.

مصرف مداوم زنجبیل رنده شده در عسل نیز یکی از بهترین راه های خانگی برای کم کردن موهای سفید است.