جوش ها به دلایل مختلفی بر روی پوست ظاهر می شوند که این امر موجب آزار بسیاری از افراد می شوند. شاید در نگاه اول برخی از افراد سعی کنند صرفا با کرم پودر یا هر وسیله دیگری فقط آن را بپو شانند اما قطعا انجام این کار در دراز مدت بسیار خسته کننده و آزرده خاطر کننده است. به همین خاطر در این مطلب سعی شده روشهایی معرفی گردند تا بتوان جوش ها را تا حد زیادی درمان نمود.

1. سرم یکدست کننده رپلنیکس آل ترانس رتینول REPLENIX ALL-TRANS-RETINOL SMOOTHING SERUM

به گفته دکتر شری اسپرینگ Shari Sperling متخصص پوست در موسسه پوست Sperling در Florham Park, NJ، کار این سرم واقعا عالی است. اثر آن روی جای جوش های ناخوشایند شگفت آور است چون دارای خواص ضدالتهابی چای سبز است و رتینول هم باعث تولید کلاژن در بدن و پر شدن پوست می شود.

2. سرم محو کننده و ضد پیری نچرال اسکیپ NATURAL ESCAPES ANTI-AGING FADING SERUM

به گفته دکتر آنجلا لامب Angela Lamb استادیار پوست دانشکده پزشکی مونت سینای، از آنجا که بازسازی کلاژن، کلید مبارزه برای ترمیم جا و اثر جوش هاست، این شیشه حاوی موادی است که دقیقا همین کار را انجام می دهند - آنتی اکسیدان ها، رتینول، ویتامین C و کوجیک اسید. و اگر به دنبال محصولی ارگانیک هستید هم باید بدانید که این محصول کاملا طبیعی است.

3. ژل سیلیکون پیشرفته نیوژل NEWGEL+E ADVANCED SILICONE GEL

فرمول دارویی سلیکون که جای جوش شما را بهبود می بخشد و باعث ترمیم آن ها می شود، در حالی که ویتامین E موجود در آن باعث افزایش رطوبت و کمک به محو شدن سریع تر این علایم می شود، به همین دلیل است که این ژل مورد علاقه دکتر کیم نیکول Kim Nichols متخصص پوست در موسسه NicholsMD در گرینویچ است.

4. بالم اسپکرتوم ام دی سولار ساینس با SPF50 - MDSOLARSCIENCES MINERAL BEAUTY BALM BROAD SPECTRUM SPF 50

به گفته دکتر باترا: پیشگیری باید بخشی از برنامه شما باشد. بنابراین دفعه دیگر که یک جوش روی پوستتان ایجاد شد مطمئن شوید که از یک ضد آفتاب مناسب روی آن استفاده می کنید. این کار باعث پیشگیری از ایجاد لک های رنگی جای جوش می شود که می تواند تا ماهها ادامه پیدا کند. من ترجیح می دهم از ضد آفتاب های مینرال mineral استفاده کنم که حاوی میکروذرات اکسید روی micronized zinc oxide هستند

راه های ترمیم جای جوش های پوست